Saturday, March 26, 2011

Karnival Kerjaya Pemuda Barisan Nasional (BN)

Assalamualaikum....

Happy weekend korang! Best la korang dapat cuti-cuti hujung minggu. Saya melepek jer kat office awal pagi. Esok pun keje lagi. Stress sudah. Tapi takpa keje je selagi boleh, next week pun dah plan nak balik kampung. Minggu nie kita kerja habis-habisan.

Cuti hujung minggu korang wat ape? Ke ada yang masih cari kerja. Kalau yang sedang cari kerja pergilah melepak sambil cari kerja di Karnival Kerjaya Pemuda Barisan Nasional (BN) 25 - 27 Mac 2011 Di PWTC (Putra World Trade Centre), Kuala Lumpur!

Kalau mahu tahu cerita lanjut tentang karnival kerjaya ini ... SILA TEKAN SINI DENGAN SENYUMAN! PEACE!






Untuk dapatkan panduan menarik untuk mencari kerja atau penulisan resume, sila klik setiap gambar di atas! Sharing is caringkan.

Saya tahu macam mana perasaan graduan yang baru habis study dan pulun cari kerja, sebab saya pernah melaluinya. Cuma pesan saya jangan rasa malu untuk mulakan dari bawah atau "O" sebab kita akan dapat belajar banyak perkara dan jangan terlalu bangga dengan sekeping ijazah atau diploma yang kita ada kerana ia belum menentukan masa depan yang terbaik buat kita jika kita beranggapan asal ada degree mesti jadi pegawai! Jangan mimpilah .... sebab ramai lagi orang lain yang hebat dan bagus!

Grab apa sahaja peluang yang ada depan mata asal HALAL dan dalam masa yang sama teruskan proses pembelajaran serta letakkan target untuk meningkatkan kerjaya sendiri! Insya-Allah korang akan berjaya. Doa pada DIA jangan lupa!


CK : Alhamdulillah dah ada kerja tetap .... perlu jaga rezeki dan periuk nasi anugerah Allah ini dengan baik! Teringat zaman susah payah mencari kerja dulu. Sekarang ini segala penat lelah amat berbaloi sekali. Pada yang diluar sana yang masih 'tanam anggur', sila jangan berputus asa mencari kerjaya yang sesuai dengan kelulusan dan jiwa anda! Semoga berjaya...

3 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!