Monday, January 14, 2013

SI MANGKUK HAYUN BERAYUN!!

Assalamualaikum ...





Peristiwa yang berlaku pada bf kesayangan aku yang rajin bawa aku ke hulu dan ke hili, depan dan belakang ... si kereta hitam ku entah sape yang sondol ntah!!
Entah mana manusia mangkuk berayun pi sondol depan kereta aku
Walhal time parking tu ... kat apartment sendiri! Kalau kete tengah bergerak kena sondol
Aku redha. Ini kete parking semalaman kena sondol .... hangin weh!!


Kejadian nie, hari Ahad lepas ... bukan Ahad baru nie ye.
Tepat jam 2pm, aku turunlah dengan sukahati sebab nak pi dating ngan si teman.
Kata nak window shoppingkan. Si teman dah tunggu aku kat bawah.
Pastu kitaorang sesama decide naik kete aku lagi better ... ada radio.
Kete si teman radionya udah rosak ... ntah bilalah nak baiki. Asyik busy je manjang .. huh!


Sekali sampai kat parking, aku dah pandang-pandang kete aku dari jauh.
Apsal pelik semacam! Bila sampai dekat .... huh! Kete kena gesel dekat depan.
Ini mesti jenis manusia yang tak reti nak keluar parking
Agaknye amek side tak lepas .... terus gesel kete aku. Ngooook sungguh!!


Dapat plak manusia yang gesel aku nie jenis kentut dalam bas.
Bunyi takde ... bau je semerbak! Pastu tak ngaku dia kentut ...
 Kau dah gesel kete aku, at least tinggallah nota kemaafan! Kalau ko takleh bayar pun aku tak kisah.
Benda dah jadi. Nak buat lagu mana ... Tapi beradaplah .... jangan jadi mangkuk hayun.
Dah sondol kete orang, blah camtu je! Aku tahu ramai yang macam nie.
Kalau dah gesel kete orang kat parking, sure sangat-sangat akan blah camtu.
Jenis manusia takde sivik!! Gaya dia camnielah ... kentut lepas merata-rata. 
Bila org cakap busuk terus tak ngaku. erghhhhh


Aku dulu pernah gak kete sendiri terundur dah terlanggar belakang kete orang ...
Waktu tu penurun bukit, memang tak sempat tarik handbrake ... terus dooooouuummmmm
Aku terus turun dari kete, siap check kete orang tu. Dah kuar kertas nak tinggal nota
"saya langgar kete awak, nanti call 012 XXXXX"
Belum sempat habis tulis, tuan dia kuar .... 
Tak perasan ada orang dalam kete, sebab masa tu dah kul 1pagi.

Nasib aku sangat baik masa tu, tuan dia maafkan aku.
Dia kata kete dia takde pape pun. Ok je. Cuma sempatlah dia nasihat, suruh aku hati2!
Benda dah jadi memang kita tak dapat elakkan, tapi kita boleh usaha supaya orang tak maki dan sumpah kita diam-diam. Tup-tup kita asyik terima ujian je. Yelah, kita dah buat benda tak betul. Dah langgar tu minta maaflah sekurang-kurangnya. Kalau dah teruk sangat, kenalah ganti balik. Ye dak??



Nasib si hitam .... asyik cedera je skang! Sabaq ye ... nanti aku bawa ko pergi polish balik. Sedihnye laahaaaai. Janganlah meragam ngan aku ... janganlah ko tak handsome ... resah hati aku tau! huk huk







#sapa yang langgar kete aku tu .... ermmmm tak tau apa nak cakap kat hang! aku redha ajelah. cuma len kali janganlah hang dok buat bodoh perangai lagu nie lagi. Menyakitkan hati orang. Nasib baik hang langgar kete aku, aku cakap hang mangkuk hayun je. Kot orang lain, dah kena sumpah seranah dah agaknye! haisssssh





CK : Dah makan tahun .... macam-macam hal pulak!!

6 comments:

  1. huhu kalau akak punye kete, confirm akak dah letak note mangkuk hayun kat sepanjang tiang parking tu.. kasi mangkuk hayun tau belajar bersivik sikit. ni perangai mmg tak mau nak ubah. saket hati..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...x rajin plak nk buat camtu. takpe la kak. sok2 Tuhan balas kat dia.

      Delete
  2. geramnye ..kete azie pon pnh kene mcm nie..dpn mata lg then org tue blah cmtue je..
    apa2 pon sbr ehh kak

    ReplyDelete
  3. ada ke manusia yg baik hati sekarng ni.

    kebanyakkannya kalau boleh nak blah je

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!