Thursday, September 4, 2014

"LAMA TAK NAMPAK AKAK TURUN ... "

Assalamualaikum ....


Hye, lama betul aku menghilang. Buka blog, tutup. Buka, tutup .. itulah keje aku. Takda mood nak bercerita sampai berminggu-minggu. Terus hilang camtu je. Sama juga dekat office nie, aku dah dekat sebulan lebih tak pergi makan dekat kafe office. Pergi pun sekali dua. Tu pun jenguk terus blah. Ada skali tu  beli soto. Lain-lain makanan tak boleh masuk dah. Tekak rasa makanan kat kafe tak sedap langsung! Sorry tuan kafe.

Sekarang ni pergi keje bawa bekal untuk breakfast. Tengahari makan biskut kering cicah milo. Kalau rajin aku call hasben suruh datang amek, lunch dekat luar. Tadi, lepas pergi lawat site ... balik opis dahaga sangat. Air mineral dalam drawer aku tu dah habis. Tekak pula terkinja nak minum air ais. Suka tak suka kena jugalah ke kafe. Nasib baik awal lagi, orang pun tak ramai. Lalu depan lauk pauk pun malas nak pandang. Tekak rasa loya bebenor. 

Perut lapar. Nak makan takde selera. Dah tu beli buah ajelah dengan barli ais. Bab beli air kat kafe nie pun satu hal. Ada sorang abang tu, kalau bikin air ... selalu buat aku panas tau. Manis melecas! Nak kasi potong kaki ke bang?? Kadang kena pesan ... "bang, nescafe o ais ... kurang manis tau!". Dah pesan pun kadang manis gak. Hello ... ai dah cukup manis dengan senyuman tau walau ai nie katek sket T_T.  hahahhahaha.

Masa nak bayar duit buah, budak cashier tu siap tegur, "Lama tak nampak akak turun makan ...". Aku senyum ajelah. Dalam ramai-ramai yang datang makan, aku juga yang perasan lama tak turun makankan. Macam muka wanted je den nie ar! Terima kasihlah sebab perasan ai nie salah seorang pengunjung kafe suatu masa dulu. Sekarang nie ahkak nak rehat dari pergi cafe. Nak jimat sikit, so bawa bekal. Padahal tekak dah tak boleh blah dengan masakan cafe. Itu je alasan sebenarnya. Bawa bekal pun duit tetap laju keluar macam air. Mencurah-curah.

Sekian, cerita aku setelah berminggu menghilang. he he he. Gambar takde ye ... next entry kita up gambar makan-makan je. Okeh ... tata titi tutu!!




p/s : Tengah sibuk buat keje-keje akhir sebelum menerima newtask!

3 comments:

  1. Masa akak peknen dulu pun akak banyak makan buah jer. Tekak rasa tak sedap kan. Kalau kudap2, akak suka makan tempe celup tepung berempah. Aduhai sedapnya. Bagus khasiat tempe tu. Sampaikan setiap bulan cekup, berat turun sekilo, sekilo. Apa daaa....hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. selera makan kurang kak preggy nie...kdg taktau nak makan apa

      Delete
  2. makan bekal sendiri jugak yang sedap...kan..

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!