Saturday, February 6, 2016

DUGAAN LAGI

Assalamualaikum ...


Nak mula macam mana pun tak pasti. Takpelah kalau intro tak menarik, tapi nak luah juga kat sini. Aku sebenarnya dah lama sangat tak cerita hal office. Sebab aku rasa office aku  macam dah best, benda kecik-kecik yang aku sentap ke sakit hati ke aku hadam je sampai lumat kemudian telan. Dan biar masa merawat segalanya. But lately, aku diduga lagi oleh seorang hamba Allah yang tak sampai setahun keje sesama dengan aku fitnahkan aku. Eh, ko dah kenapa? Kurang kasih sayang ke?

Fitnah ni adalah cakap hal yang tak benar. Mereka cerita. Dan tahukan apa hukum fitnah? Sebak hati aku bila orang office yang dah bertahun-tahun keje sesama dengan aku menyampaikan semua ini. Sebak giler. Aku rasa hamba Allah yang satu ni sangat kurang kasih sayang atau jiwa dia kurang iman. Bukan hal aku je ... hal orang lain pun dia sampaikan sana sini. Walhal masih baru lagi kot dengan kami. Padanlah dia juga cuba buruk-burukkan orang orang lama kat opis aku depan aku sendiri. Aku selalu cakap, "abaikanlah .... saya dah lama kat sini, dah lama saya kenal dorang!".

Aku dengar cerita dia tak puashati dengan aku. Maybe dia rasa aku nak bersaing kot. Atau rasa tercabar. Heh, kita bukan selevel la nak bersaing. Aku ni orang bawah-bawah je kot. Kalau nak tercabar pun aku rasa cam tak patut je, aku ni bukan pegawai ke hape pun cam dia. Keje pun biasa-biasa je. Takda makna pun terasa tercabar dengan orang cam aku. Aku enjoy dengan keje dan rezki aku sekarang. I'm happy. Ko yang buat aku rasa tak happy sebab dok menabur fitnah sana sini. 

Nak cerita kat kawan-kawan office pun rasa taknaklah bebankan dorang. So, aku share dengan hasben apa yang berlaku. Seroiusly aku dahdown sikit nak datang kerja dan buat kerja. Tapi aku paksa je senyum harap semuanya kembali elok dan aku dijauhkan fitnah bukan-bukan. Mula kawan-kawan menyampaikan, aku memang dan nak pergi serang perempuan ni. Tapi when they said, "dia ni memang perangai macam tu, dari department lama lagi suka buruk-burukkan orang!". So, tak perlu layan!

Hasben aku plak cakap, "sabar ajelah sayang ... dugaan ni Allah bagi untuk kita jadi kuat!". Okeh, harap dengan dugaan ni ada habuan hebatlah ... hahahaha. 



#manusia ni kadang bila dah mendongak ke langit terus lupa rumput di bumi.
#Ya-Allah jauhkan aku dari sifat-sifat yang keji. 

1 comment:

  1. Assalam, saya juga hadap benda yang sama bulan ni..tapi akak nak tahu tak ape sy buat?? sy x balas dendam, tapi saya bersaing secara sihat..saya tunjukkan hasil pada diri sy..diet sampai lost 10kg, muka makin berseri2..kerja makin tiptop n else..lg satu, pastikan kerja guna headphone..buat tunjuk bahagia..now.. manusia2 kat ofis mmg bengang sbb sy tak stress..ingat..rezeki kita bukan dtg dari mereka kan.. :)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!