Saturday, December 14, 2013

TAHUN DEPAN, HASBEN & AIRMATA

Assalamualaikum ...




Malam minggu, mesti ramai yang dating ngan family ... makan2 kat luarkan? Kami lepak-lepak je kat rumah di malam minggu. Plan nk tengok movie, citer Hobbit ... tapi kurang kerajinan pula. Maka,  sorang mengemas, aku le tu dan sorang lagi layan internet. Hasben la ... sapa lagi kan. Malam nie aku tak masak. Aku dan hasben dah makan Char Kuew Teow Mutiara kat Pasar Tani Mega, Presint 2, Putrajaya. Ada hari-hari tertentu hasben tak bagi aku masak. Dalam seminggu adalah sekali atau 2 kali dia suruh aku rehat dari masak. Thanks hasben!

Sambil mengemas, sambil borak ... citer itu citer ini, tetiba hasben aku buat ayat penyata yang menyentuh hati dia sendiri. Oh, hasben ... kenapakah? 

Hasben : "Tahun depan ... 2014, dah 10 tahunkan?"

Aku : "10 tahun ape?" - nampak sangat aku nie lambat tangkap apa yang hasben cuba luahkan.

Hasben : "10 tahun kite kenal ...."

Aku : "eerrrmmmmm ...."


Tetiba bila aku pandang muke hasben ... airmata meleleh kuar! Eh, nape plak hasben aku nie. Apalah yang buat hati dia tetiba tersentuh sampai keluar airmata. Lelaki pun manusia. Ada hati dan perasaan. Jadi aku tak pernah nak perlekehkan lelaki yang mengalirkan airmata. Lelaki pun ada perasaan sedih. Tapi, bezanya lelaki amat-amat jarang nak mengalirkan airmata tanpa sebab. 

Siang tadi, aku tengok kawan aku yg juga lelaki bergenang airmata dia depan aku. Malam, aku tengok hasben plak mengalirkan airmata. Mungkin ada sesuatu yang telah menyentuh hati mereka yang aku sendiri tak pasti kenapa?? Tidak pula aku ingin bertanya, sebab lelaki kadang kala bila wanita dalam hidupnya bertanya akan sesuatu yang dia sendiri tak berminat untuk berkongsi, jawapan yang akan diberi, "tak ada apa-apalah...."

So, baiklah bagi mereka masa untuk berkongsi cerita ... tak esok, lusa .... tak lusa, tulat ... pasti suatu masa mereka akan tetap bercerita dengan wanita dalam hidup mereka. Wanita hanya perlu sabar dan berusaha untuk faham. 



CK : 10 tahun tu lama ... sangat! Tak sangka masih ada jodoh untuk kita. Love u hasben!!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!