Saturday, September 19, 2015

TULIS BLOG

Assalamualaikum ...

Lately aku tak tahu kenapa aku buntu setiap kali nak TULIS BLOG! Haih rasa payah sangat nak buat ayat. Rasa payah sangat nak bercerita. Rasa payah sangat nak edit gambar. Ke ko malas? Okeh tak aku tak malas. Akukan suka menulis cuma aku tak faham kenapa nak tulis blog jadi semakin payah. Sebab Iskandar ke? Oh, tidak Iskandar tak menghalang hobi aku, malah Iskandar juga sumber cerita untuk blog aku.

Aku ada banyak cerita. Aku ada banyak gambar. Aku ada banyak perkara nak share dengan korang. Tapi setiap kali login blog, mood aku terus ke laut! Cis!! Cis!! Sumtime, hasben tanya, "sayang banyak benda yang sayang tak update dekat blog .... tak share dengan readers, terutama tempat kita pergi makan, jenjalan ... ada cerita baru yang best2. Nape tak publish?"

Jawapan aku, "Emmmm...nantilah, okeylah ada masa update la kot. Later-later keh!". 

Hmmmmmmm .... ko dah nape cik puan rann! Ada kengkawan heran nape aku namekan diri aku cik puan rann as owner of this blog! Becoz my hasben call me Rann!! 

Rasa macam susah sangat nak promise to myself, "update blog everyday tau ... at least 1 entry/day sayang!". Sumtime rasa macam banyaknye benda lain nak buat. But, at last blog ni juga aku login, tenung ... blogwalking then logout! Tak hapdet satu hapa pun!

Aku takdelah bajet blog aku mempunyai readers yang tersangatlah ramai. Walaupun cuma ada 2-3 orang yang baca blog aku sehari, cukuplah tu. Bila ada entry baru, best la sikit orang nak hadap blog kita kan? Nak-nak entry yang ada informasi. Kalau entry 'sampah' lambat laun orang pun menyampah nak datang kat blog ni. Kan?? Aku pun taktahu macam mana nak push diri aku update entry selalu. Walhal masa banyak je. Iskandar takde banyak karenah. Kat office pun banyak je masa sebab aku tak update blog guna pc office, itu ini kena block ... so aku guna hp je. Kalau korang tgk asyik typing error tu memang guna hp la tu. So, sorry la untuk segala typo itu! Kat rumah busy pun dari kul 8-10 malam. Bila Iskandar tidor, kadang aku pun sibuk nak tidor juga ... kadang aku sibuk je layan tv tak pun melayan hobi baru aku ... home gardening! Ada masa aku baru boleh share dengan korang pasai hobi yang baru 4-5 bulan menjadi jiwa aku nie. Tak promise tau, takut melanggar janji kang!

Dan sekarang ada lagi satu hobi yang aku sedang belajar. Hobi ini sebagai nilai tambah untuk diri sendiri sebenarnya. Tengok je gambar kat bawah nie. Tapi ini bukan gambar kat dalam rumah aku. Gambar yang aku gugel. 


SEWING!!
Aku baru masuk kelas yang memang dah lama sangat aku idamkan. Sanggup terjah ke kelas menjahit ni walau takde kawan pun. Takde geng maksud aku. Bila aku fikir, dah sampai masa untuk aku belajar menjahit, dapat jahit baju untuk diri sendiri pun dah cukup!!
Now, hobi aku dah bertambah ... dari suka MASAK, BLOGGING ... pergi ke HOME GARDENING and sekang ni SEWING! Clap clap untuk diri sendiri. heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Asalnye nak update pasal kebuntuan TULIS BLOG, tetiba ada plak idea cerita pasai hobby. haaa amek kau, bacalah dengan riang ria. hehehehehehe



p/s : Bosannye kena keje weekend. Tak syiooook weh!!




1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!