Thursday, October 15, 2015

KERJA MENJAHIT

Assalamualaikum...


Hari tu aku dh bgtau, aku join kelas jahitan.
Belajar buat baju kurung. 1st nawaitu sbb nak buat baju sendiri. Tempah baju kurung skg dah mahal kooo! Untung sapa yg pandai menjahit. Seni yg mahal. Salute beb!

Semalam dah belajar potong kain. Last week dah buat pola. So ... potong kain la pulakkan. Semalam kain aku yang cikgu ambil contoh untuk belajar potong. Aku la yang jadi tukang potong. Terketaq-ketaq habaq hang.
 Dah potong ni kena la pi cari mesin jahit. Nanti cikgu dah ajar jahit, kat celah bedah mana plak nak jahit kalau takde mesinkan. Plan nak keluarkan duit asb, beli emas dulu 1 dinar pastu hantar emas ke ar-rahnu baru beli mesin. So, aku akan dapat mesin dan dalam masa yang sama dapat juga emas aku balik. Bijak tak?


Nanti bila dah siap baju kurung aku tu, aku share dengan korang hasil keratip aku tu ye.
Bagi aku support sket!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!