Saturday, March 13, 2010

Love story....mungkin!

Blog yg tentang cerita saya
Lebih banyak tentang saya

dan juga mungkin tentang dia
Ya.. tentang dia yang berada di sana
Dan saya yang berada di sini....

Mungkinkah saya dan dia menjadi SATU?

Dan bila saya tersedar...
Hanya ini yang tinggal buat saya hari ini...


Firman Allah swt dlm surah Albaqarah ayat 286

“Allah swt tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya”
daripada ayat di atas..ketahuilah bahawa Allah swt itu tidak akan menguji kita dengan sesuatu yang di luar kemampuan kita..betapa sayangnya Allah swt kepada hambaNya..
tetapi kita asyik mengeluh, merungut dan berputus asa..sedangkan Nabi Muhammad saw diuji dengan ujian yang lebih hebat dari kita..namun Baginda tetap bersabar..

Di mana pertolongan Allah swt? ketahuilah bahawa pertolongan Allah swt itu dekat selagi kamu berpegang pada Agama dan Bersabar dengan segala ujian..(Albaqarah:214)

“Aku minta kepada Allah swt setangkai bunga segar namun diberiNya aku kaktus yang berduri. Aku minta rama-rama, diberiNya aku seekor ulat. Aku kecewa dan sedih, tapi tetap bersabar.. Namun tidak lama kemudian kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu menjadi rama-rama yang begitu cantik..Rupanya begini cara Allah swt mengasihi dan mendidik hambaNya”


dalam meniti hari dengan dia di sana....
Saya masih berharap akan hadirnya pelangi walau ianya hadir dihujung hari...
Pasti saya akan setia menanti...


Aku gantung hidup ku pada Mu...Ya-Allah Ya-Tuhanku.....

Akhirnya lahirlah....secretwordfromheart dot blogspot dot com



p/s : Biarpun resah....aku tahu aku masih tabah!

1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!