Friday, June 6, 2014

BIHUN SUP PALING SEDAP

Assalamualaikum ...


Asal kembali berblog ... sumer gambar makanan je yang timbul. Sila pasrah dengan blog kedaung cik puan ye. Dan sila juga menceceh ailio tengok bihun sup ayam cik puan ;). Aku baru je belajar buat kuah sup ni dari biras aku yang lelaki tu beberapa bulan lepas. Kalau dah belajar wajib kita praktikkan. Rasanya aku dah pernah share resepi sup ni dekat blog aritu. Untuk recipe bihun sup ni, nanti aku update yek. Sekarang tak sempat. Dah nak pegi keje. Maklumlah sejak busy neh, sebelum pergi keje ... if bangun awal aku akan update blog. Satu entry je pun. Dekat office tak sempat dah tengok blog neh ... ;(


Sejak-sejak dah reti sikit buat bihun sup dan pelbagaikan jenis masakan ... aku dah 2 kali buat sup ni untuk hasben. Sup-sup ni memang peberet hasben. Nak-nak kalau letak lada hitam bebanyak. Sukelah dia. Gambar kat bawah nie bihun sup kali kedua .... hasben makan bertambah sampai 2 kali. Paling sedaplah tu kan. Sebab tu tajuk entry pun poyo semacam .... bihun sup paling sedap kononnye! Tapi korang janganlah sentap ngan tajuk aku tuh, paling sedap tu untuk kami berdua ajelah. Sesekali nak havoc sket kan ... he he he


Malam dinner dengan bihun sup dan bawa bekal pi office pun bihun sup juga. Satu untuk hasben dan satu untuk aku. Maggi goreng tu plak untuk lunch hasben kek opisnye. So, paginye tu aku cuma goreng maggi je lah. Bihun sup cuma panaskan kuah. Cepat sket kerja.


Hari-hari macam inilah. Ada 2 bekal untuk hasben ... untuk aku kadang-kadang je. Aku ni bawa bekal ikut mood. Kadang kalau rasa nak bawa baru aku cari bekas untuk diri sendiri. Kalau rasa nak makan kat kafe, takdenyelah sibuk nak berbekal.

Alhamdulillah, sejak buat bekal makanan ke opis nie, hasben dapat la jimat duit belanja harian dia. Kadang-kadang seminggu cuma belanja makan 10 hengget je. Yang lenlain sume aku dah bekalkan dah. Hari aku bangun lambat biasanya untuk breakfast aku buat roti planta dan sandwich sardin je. Senang. Lunch pula buat menu goreng-goreng. Ikutlah mana sempat. Cuma bila dah bekalkan makanan nie, biasanya aku bangun 5.30am atau 6.00am. Masih sempat nak masak ... sebab kami masuk keje pun 8.30am.

Okeylah ... nak cau cin cau. nak gi keje dah! Nanti jumpa lagi keh .... 



p/s : Sila terlio....kah kah kah

4 comments:

  1. rajinnya bangun pagi-pagi masak, saya bangun awal tp malas nak kedapur :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena gak bangun awal...sbb akk suke ion baju keje awal pg. lgsg sekali ngan masak...hehehe

      Delete
  2. amboiiiiii menggoda tauuuuuu gambar nyer!

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!