Thursday, July 10, 2014

SEJUK DAN PUASA

Assalamualaikum ...



Hari ini dah hari ke-12 puasa. Alhamdulillah, berlalu dengan jaya .. walaupun kadang rasa tak sihat tu melanda, ku gagahkan jua penuhi puasa seadanya. Cuma kekadang omak mertua memujuk, kalau tak berdaya puasa, boleh je makan ... nanti ganti. Aku senyum simpul ajelah, dalam hati selagi mampu akan ku gagahi.

Bulan puasa ni, kerja opis banyak dan yang tak bestnye opis sejuk giler. Kaki pun jadi kejang. Tak seronoknye. Kadang rasa macam nak bawa je kain selimut datang office. Buat kerja sambil berselubung. Agaknye boss marah tak? Kang tak pasal kena herdik, "ko ni nak keje ke ... nak tidur, siap selubung bagai!!". So, jangan cari pasal. Esok lusa nak ajak hasben cari baju tebal macam orang pi oversea tu, mesti rasa suam-suam je nanti. ekekekeke.

Bulan puasa nie tak banyak sangat cerita aku nak update. Kat rumah line internet problem. Dapat blogging dari office je. Itu pun lepas waktu keje. Time keje jangan haraplah. Macam aku dok cakap selalu, banyak mata yang memandang. Aku baca blog orang lain beriya cerita tentang Ramadan dorang. Up gambar menu sedap-sedap belaka. Aku?? Ermmmm hampeh, harap dapat menaip macam inilah tanpa gambar ke hape. Ingat nak gak up gambar masak asam pedas ikan jenak yang aku buat semalam. Hasben puji melambung-lambung, selalu masak asam pedas ada je kena komen sebab tak kena tekak dia. Sekali semalam masak asam pedas menjadi pulak! Hye, sampai kawan tu termimpilah asam pedas tu. Takpe, nanti ada masa aku up gambar asam pedas tu yek... buat tatapan korang. kekekeke.

Tak tahu nak merapu apa lagi. Tata lah dulu. Nak pi standby cari makan bukak pose. Okeylah korang, "selamat berbuka puasa ye!".




p/s : puasa nie lebih banyak pandang dari makan, sebab selera makan aku dah kurang ;(

1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!