Friday, November 29, 2013

GURAU SENDA MANJA HASBEN-N-WIFE (BUKAN 18sx)

Assalamualaikum ....




Korang jangan salah anggap dengan tajuk entry aku. Ini bukan cerita 18sx ke hape. Ini Cuma gurau senda dengan hasben yang biasa-biasa saja. Kalau yang luarbiasa tu biarlah kami hasben-n-wife je yang tahuk.  Kah kah kah. Haippp budak-budak dok diam.

Hasben aku nie walaupun serius dan muka ce-nge (orang Kedah la kata) tapi dia adalah seorang yang kelakar. Sifat dia nie aku kenal sejak 8 tahun lopeh sampai la skang. Tak berubah. Camtulah dia. Kot dia buat muke serius, BFF aku pun malas nak tegur.  So, aku selalu la kena pujuk BFF aku tuh, “muka hasben aku memang garang tapi dia baik … ha ha ha ha!”.


Kerana sifat diri hasben yang suke buat lawak, pastu aku yang memanjang terkena … apa salahnye kalau aku pula kenakan hasben dengan cara yang terhormat. Sorry yek hasben! Gurau senda dari isteri je neh. Sejak hasben dah berjauhan keje dari aku, sejak itu jugak hasben selalu call aku. Bukan call cakap rindu ke hape. Tapi call minta nasihat camne nak buat ayat cun dalam surat rasmi, nak buat itu nak buat ini. Akulah kena membantu dia. Sebab selama nie dia bukan bertenggek depan pc 8 jam sehari macam sekarang. Keje dia dulu banyak jumpa orang. Surat tak banyak buat. Sekang nasib dia kena buat itu dan ini, sampai aku pun sekali menjadi ter’terror’ dengan urusan keje dia.

Bila time aku call hasben kat office petang-petang, aku akan dapat dialog macam nie …
.

Hasben : Waktu pejabat telah tamat pada jam 5.30 petang. Sila hubungi semula pada keesokan hari. Tetapi memandangkan hari ini hari Jumaat, sila hubungi pada haRi Isnin dari jam 8.00 pagi hingga 5.30 petang. Tuuuutttt tuuuuuut:

Aku : Hubby tak yah buat lawak okeh …. Jom balik

Hasben : Ini office sila jangan panggil hubby, panggil hubby di rumah sahaja……hahahahhahah



Pastu dua-dua gelak! Camtulah hasben buat aku setiap kali aku call dia setiap 5.30petang. Adui, mula-mula dulu aku terkejut juga. Ingat mesin jawab call. Upernya suami sendirik! Aiyak! Petang nie aku plak kenakan hasben bila hasben call aku kat office tadi. Bila lagi kan nak kenakan dia …. Gurau senda hasben-n-wife moga bahagie hingga ke syurga Allah kan….



Hasben : Hello ….

Aku : Waktu pejabat akan tamat 10 minit lagi, sila hubungi semula pada hari Isnin kerana esok Sabtu pejabat bercuti.

Hasben : ........................(diam di hujung talian) kah kah kah kah ….. hubby ingat tersalah call pasaraya tadi. Dah macam kat Tesco je buat pengumuman waktu perniagaan tamat. Dah nak masuk 30 hari jadi hasben-n-wife nie, sayang dah pandai buat lawak macam-macam. Terserlah perangai pelik-pelik.

Aku : ha ha ha ha …. Tengoklah sapa gurunye….. Dah dah jom kite balik.



Itu je lawak yang mampu aku buat. Tu pun aku dok tengok perangai hasben. Sedikit sebanyak aku terikut dengan tak sengaja. Kadang hasben sendiri bengang …. Pastu mulalah cakap, “sayang nie dah macam-macam la, pelik tau!”.

Untung kot dapat isteri yang belajar buat lawak untuk hiburkan hati suami! Sila terharu ye hasben ku sayang. 8 tahun dulu tak jumpa perangai camnie. Dah jadi hasben-n-wife baru teserlah …. Hikhikhikhikhik……..



CK : Esok dah 30 hari ...... jadi suami isteri. Alhamdulillah

2 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!