Wednesday, September 2, 2015

ISKANDAR TUMBUH GIGI

Assalamualaikum ...


Cerita ni dah masuk 2 minggu lebih dah. Terperam dalam kepala. Dah type entry separuh tapi malas nau nak sambung. Mommy busy melampau sangat tau. Kat ofis tak busy sangat, tapi balik rumah rasa penat sangat. Sampai rumah nak masak, nak suap Iskandar makan ... kadang hasben tolong suapkan. Nak kemas2 beg Iskandar ... malam kalau rajin terus ion baju keje untuk esok. Kalau malas, kita tido dulu, esok bangun awal memang kelam kabut sangat. Sejak jadi mak-mak ni, rasa tangan dah banyak macam janggut sotong ....................... semput tau! Bak kata orang nak kentut pun tak sempat ... kah kah kah kah!! Nanti ada plak yang cakap, " alaaaa baru sorang!". Okeh sorang. Jadi kalau anak sorang ko kena chill ajelah walau muka dah macam menahan berak punya penat kan. Rumah pun dok bersepah lagi nie. Baju tak berlipat ... hu hu hu, minta assistant pls!!

Okey malas nak mengarut. Nak bagitau khabar gembira, Iskandar dah tumbuh gigi. 2 batang gigi bawah. Suweeet sangat anak mommy dah tumbuh gigi tau. Tu la kamu melasak je gigit jari jemari mommy yang gebu ni. Bila Iskandar dah genap 6 bulan aku dah perasan ada bayang 2 batang gigi bawah. That time malas nak share dan tak terfikir nak share berita gembira ni dengan hasben atau pengasuh aku. Entahlah nape masa tu tak beriya pun nak share ngan hasben. Walhal sebelum ni apa sahaja perkembangan Iskandar akan aku storykan pada hasben dan juga pengasuh. Ni langsung aku tak terfikir. Sudahnya pengasuh aku plak yang excited semacam bila sms aku suruh call balik. Macam ada benda urgent je. Rupanya dia nak bgtau pasal Iskandar.

"Kak ... akak dah tau ke Iskandar dah tumbuh gigi. Akak perasan tak?"

"Owhhh dah, akk dah tahu dah. Minggu lepas lagi akak dah perasan Iskandar dah tumbuh gigi!".

"Owh ye ke ... ingatkan akak tak tahu. Sorry la .. ganggu akak keje".

" Eh, okey je ... akak bukan busy sangat pun".


See, aku tak busy sangat pun kat opis sebab tu secepat kilat aku call pengasuh aku bila dia sms, "hi, please call me back!". Walhal aku risau ingat apa la jadi kat Iskandar. Sebab pengasuh aku tak pernah suruh aku call dia balik. Cuma aku je selalu dok call dia. ha ha ha. Rindu anak tahap cipan beranak.

Bila Iskandar dah bergigi dan gigi pun makin jelas, asyik nak menggigit je. Penuh perasaan plak gegetnye tu. Ingat jari mommy ni durian crepe ke nak ooooi!! Iskandar sekarang pun 6 bulan 2 minggu, dah start nak merangkak. Baru boleh 1-2 step merangkak. Alhamdulillah, perkembangan yang baik. Orang kata baby ni bila start nak merangkak dia akan susutkan badannya sebab nak senang angkat body bila merangkak. Memang aku perasaan berat Iskandar tak naik banyak pun. Sekarang berat dah 8.5kg! Kengkawan aku ingat Iskandar dah setahun. Walhal baru 6 bulan kot. Badan je sasa, tapi ai is mude lagi tau. kikikiki.

2 minggu lagi Iskandar dah masuk 7 bulan. Sekejap je. Hati mommy rindu sangat time Iskandar lahir. Rasa macam, " hye ... cepatnya masa berlalu, anak mommy dah besar dah ...!". Sendu plak tetiba.

Ok.Bai!



p/s : Tengah type-type entry nie boss besar depan ko punya workstation ... krik..krik..krik...hahahah sib baik dia tak perasan dan nasib baik lunch hour!

2 comments:

  1. Bagusnya ngam dengan pengasuh, tak le risau lepaskan anak bawah jagaan dia kan. Teruskan gigitan mu Iskandar..jari jemari mami memang lagi sedap dari durian crepe he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe gigih dia menggigit kak....harus lunyai jari mommy

      Delete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!