Thursday, January 14, 2016

TRIP KE JOHOR : PART 2 YONG PENG - BATU PAHAT

Assalamualaikum ...

Macam hebak sangat ah trip aku ni sampat ber'part-part' aku buat entry. Poyos je lebih ni. wakakakaka. Okeylah sambung part 1 hari tu selesai makan dekat Kedai Makan Kak Nor Asam Pedas, terus kami memecut ke Yong Peng. Sebabnya nak check in kat MH Hotel Yong Peng, lagipun nak kejar waktu akad nikah kawan hasben sama lepas solat Asar. Sampai je kat MH Hotel, memang mandi and bersiap macam kartun dah. hu hu hu. Takut terlepas babak-babak akad nikah tu. Nak tengok pengantin perempuan nangis ke idok .... ha ha ha terus terkenang time aku akad nikah, cam takde perasaan je, senyum terlebey suke ada laaa! 

Hotel yang aku dok kat Yong Peng ni memang best. Selesa walaupun kecik. Kalau family member ramai tak sesuai la dengan bilik yang aku pilih. Setakat anak sorang dua tu okey lagi la. Aku ambil bilik deluxe je, tapi okey la bilik bersih, bau wangi je ... yang best tilam dan bantal dia lembut. Tandas pun bersih.Yang lagi best hotel ni berdepan dengan Pasaraya Nirwana, kalau ko tertinggal berus gigi ke ubat gigi ke, silalah terjah pasaraya depan mata tu. Jalan kaki 2-3 minit je pun. Aku dengan hasben siap melawat-lawat pasaraya tu, barang murah ... pasaraya dia luas. Konsep macam Econsave jugalah.

Inilah hotel yang aku maksudkan. Lobi dia walaupun kecil tapi selesa. Receptionist dia pun humble and friendly, takdelah macam satu hotel kat JB tu, nanti aku cerita. Dah la bayar mahal pastu, frontliner dia hampeh sangat. MH Hotel ni berbaloi dok sini, malam tu aku tido lena je termasuk Iskandar. Takde merengek minta susu pun ;p atau aku sendiri yang tak sedar tak sure la plak. ekekekeke


Dan ini adalah deluxe room. Picture semua dari laman web MH Hotel tau, aku tak sempat nak snap pape pun sebab kelam kabut. Untuk bilik ni rate dia cuma RM128.00 sahaja. Belum include gst kot rasanya. Sesape nak pegi Yong Peng nanti bolehlah lepak sini, murah dan selesa bagi kami sekeluarga. Cuma bagi aku Yong Peng ni macam takda apa yang menarik, so malam tu selepas selesai segala urusan penting hasben, kami balik bilik, rehat sekejap ... mandi-manda pastu keluar pulak pi cari Mee Racun dekat Batu Pahat!! Mee racun weh ... kata pemes, haruslah pekena sepinggankan .... Kawan aku kata ada satu lagi lokasi mee racun yang lagiiiiiiiiiii best, tapi kami tak tahu lokasi mana. Mungkin kot yang ini ;PP ??

Mee racun yang dikatakan pemes di Batu Pahat telah kami terjah. Hasben memang beriya nak bagi aku merasa mee racun ni. Tak matik ke yunk? Nama je mee racun tapi, bila makan tak teracun pun. Boleh senyum-senyum manja lagi. Lepas dah melepak kat bilik, jam 9.30 malam barulah kami bergegas mencari mee racun berkenaan. Lokasinya terletak berhadapan dengan Hotel Pine Tree, Batu Pahat. Jangan tak tau mee racun ni dah masuk JJCM TV3 tu.

Aku order mee racun gear box tu, rasanya gear box kambing kot. Sedap jugaklah. Serasi dengan tekak, cuma kalau tengah lapar aku rasa lagi laju aku makan. Hasben aku order mee racun biasa je. Takde gear box yang dia punya! Tak boleh nak lepak lama-lama dekat warung mee racun ni, nak makan pun tak selesa sangat sebab Iskandar tido. So, sambil makan sambil meriba anak soleh aku tuh. Sian dia, sebabkan nafsu mommy and babah ... tido pun terganggu. ha ha ha. Takpa, mommy dalam proses ajar anak soleh bagi tahan lasak sikit.

Picture mee racun gear box seperti di bawah ye. Siap dengan straw, so bolehlah kau sedut isi kandung dalam tulang tu ye. Aku tak sedut sangat pun, makan daging tepi-tepi gear box, hirup kuah ngan ngap mee je. Kuah dia manis sikit, tapi selesalah dengan tekak. Sambil makan mee racun ni aku dok pandang-pandang satu warung sizzling. Nanti-nantilah bila datang Batu Pahat lagi, aku pasti terjah warung sizzling tu kalau ada lagi la.

Selesai makan mee racun, slow-slow la gerak balik. Kami lalu depan Wet World Glow Park Batu Pahat. Lalu je tapi tak masuk pun. Dah penat sebab siang tadi bergegas ke sana ke mari. Lagipun makan mee racunkan ... mabuk kena racun. ha ha ha ha. Ni aku tunjuk sket gambar kat dlow park Batu  Pahat. Tapi gambar fb orang lain la. Bukan aku punya. Nampak menarik, tapi takdelah aku rasa rugi sangat tak masuk ... Iskandar tidor. Kalau Iskandar berjaga mesti dia pun excited tengok.




 Semua gambar kat Wet World Glow Park diambil dari FB Cempedak Cheese. Harap maklum.

Singgah sekejap jenguk dari jalan je kat glow park ni. Relaks kejap then terus pandu laju balik hotel. Sampai hotel, basuh muka bagai tukar baju terus tidor weh! Penat dan terlebih kenyang semua ada. Dah la hotel bau nyaman je, tilam dan bantal empuk sangat. Bilik tak terlalu sejuk ... best kot, tido hotel murah tapi rasa macam tido hotel mahal je. eeek eleeeeeh ... hu hu hu.


Ni hamba Allah yang happy terlebih dok MH Hotel ni. Lompat sana lompat sini.Ketawa sana. Ketawa sini! Hoih, main terjun katil lagi tu dia, siap aku plak kena susun bantal kat lantai takut dan fobia peristiwa Iskandar jatuh tilam double kat rumah masa umur dia 7 bulan. Siap bawa pi hospital x-ray. Nasib baik takde jadi pape. Ngeri beb!

Part 3 nanti aku cerita pasal pi Johor Bahru na. Gambar tak banyak tau, sebabnya memory card aku full. Dok tumpang hp hasben ja la. Ni pun ada lagi tak sempat transfer dari hp dia.Tengoklah kalau sempat, aku transfer gambar. Kalau tak ... baca cerita ajelah ye.


Happy reading okeh!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!