Saturday, May 11, 2013

MASAK APA HARI INI?

Assalamualaikum ....




Update lagi! Nampak sangat tengah bosan di weekend yang sorang-sorangkan. Dah tengahari dah nie, korang masak apa tu? Mesti menu nyum-nyum and yummiekan ... maklumlah, bagi suri-suri hati suami yang berkerjaya tu, weekend ajelah kot nak masak menu mabeleskan?? Setiap weekend masaklah untuk keluarga, baru best ... hari-hari makan luar, kopak poket sang suami. hiks hiks ...



Aku suka sambal petai sekali dengan kulit. Aku tak reti sangat makan biji petai saja. Family aku pun sama ... so, jangan peliks!



Tengahari nie aku masak sambal petai ikan bilis. Wah, sambal petai lagi. Lastweek sambal petai sotong. Minggu ni buat dengan ikan bilis pulak. Saki baki petai minggu lepas yang belum dimasak. Aku nie kalau sambal petai memang selera makan, tapi kali ni masak sambal petai ikan bilis khas untuk adik aku yang kat spital tu. Kejap lagi aku nak pi melawat dia sat. Sambil berkelah kat sana ... makan-makan!



Aku masak ringkas je tengahari nie. Nasi putih, sambal petai dan ikan pelaling goreng. Cukuplah tu. Kang campur menu kat spital lagi ... tak  termakan plak. Penaik selera dah pasti sambal petai. Hari ni dah 1 Rejab, mak aku dah puasa sunat ... anak dia masih selera makan. Esoklah puasa jawabnye ... he he he




Aku nak sambung masak ... goreng ikan plak. Okeh byeeeeeeee






CK : Itu malas dok umah kadang, asyik masak dan makan ... he he he

4 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!