Tuesday, May 28, 2013

TIKUS JADI KUCING

Assalamualaikum ....






Boss tak ada hari nie. Boss sangat besar ke, boss besar sikit ke, boss kecik ke .. semua takde. So, hari ini aku jadi boss. Bila boss takde, semua tikus nak jadi kucing. Yeee! Sonok jugaklah kalau semua boss takde. Boleh buat kerja dengan aman sekali. Eh, betul ke ngko buat kerja mak jemah. Ni ko tengah blogging apahal! Uiii betullah, aku blogging setelah siapkan satu kerja. Habis blogging siapkan satu kerja lagi. Pastu sambung blogging plak. Dan seterusnya macam tulah. He he he boleh ke camtu? Dasarkan aku nie … boss takde terus nak jadi raja.


Kadang aku nie boss cuti hidup tak berapa aman sangat. Sebab boss aku punya pe’el SUKA sms staff dia even dia cuti. Ish, kalau akulah … dah cuti tu, cuti ajelah. Buat apa nak fikir hal office. Orang lain boleh gantikan. Cumanya bila kite takde dalam family orang lain tak boleh gantikan tempat kita. Family first … walaupun kerja adalah punca rezeki kita, kena juga pandai bahagikan masa. Ye dak? Kerjaya-kerjaya juga, tapi family tetap kena utamakan. Wah, kemain ko. Ayat nasihat very the kelassss! He he he


Dapat blogging time office adalah antara saat yang membahagiakan. Tapi tak bolehlah buat selalu. Kang makan gaji bute. Tak berkat. Kalau nak juga blogging, time rehat tak pun time pas keje. Bolehlah. Eh nasihat lagi tu. Semoga semua anak-anak suke dengan nasihat mak jemah ye. He he he. Actually, aku rindu zaman blogging dulu. Kemain hari-hari update. Tunjuk kepoyoan semua gambar-gambar yang aku amek. Walhal takdelah pro sangat pun. Cuma rasa bestlah dapat eksyen dengan korang tunjuk gambar tu. Ha ha ha. Eskyenlah sangat.


Aku rasa macam nak melalut dan mengarut lagi, tapi ada kerja nak kena buat. Nanti aku sambung ngomel kat sini lagi. Aku harap korang tak pernah jemulah datang baca belog aku, walaupun takde isu best pun aku share dengan korang.



 
Hari ini sang tikus pijak jadi raja!









CK : Hidup aku dah start kelam kabut sikit, orang-orang terdapat sudah menunjukkan taring masing-masing. Sekarang nie tengah urut dada harap aku tenang hadapi segala ujian.



No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!