Sunday, August 9, 2015

MASAK LEMAK CILI API IKAN SALMON

Assalamualaikum...

Amboi mentang la berhasbenkan org Nismilan, semua benda nak buat masak lomak...kan? Menu terkini ikan salmon buat masak lomak. Idea hasben. Selalu kalau beli salmon, aku grill je. Senang dan mudah. Akhir2 ni menu ikan salmon menjadi kegilaan nafsu aku dan hasben. Tapi takdelah selalu beli, sebulan sekali je pun. Ikan ni kan mahal bebenor. Kalau kat hotel lagi mahal menu ikan ni. Baik masak sendiri, murah sikit. 


Aku Dan hasben mula terjebak dgn si salmon ni masa shopping sayur kat Cold Storage. Kat CS, sayur murah ... Segar pulak tu. Tapi ada time dia la nak jumpa sayur segar ni. Then lalu kat tempat ikan, terpandang salmon. Macam best je....macam best je. Memanggil manggil ikan ni kat aku. Masa nak beli tu memikir nak masak apa. Siap bincang recipe ngn hasben depan ikan tu. Kalau dah bincang recipe wajib la beli. Aku cakap hasben, grill je senang. Amik seketul cukup sebab makan bdua je, lagipun ikan ni 100g RM6-8 ... Selalu seketul aku beli dalam RM20 ke atas.

Dah 3-4 kali asyik grill je, tu yg tertimbul idea buat masak lemak cili api. Sedap juga rupanya masak lemak cili api salmon ni. Salmon ni grill pun sedap bleak inikan pula buat masak lemak.... perghhhhh memang sedap berdouble lemak la.

Recipe aku update kemudian ye. Nak belek Iskandar jap. Dak Iskandar dah bangun... dok haaaahaaaahaaaa nak suh kite amek dia.  Kang aku sambung recipe ni ye...


p/s; Semalam ngan Jamuan Raya asyik ngadap rondang joooo 


9 comments:

  1. dh lama rasanya x datang sini...dek kerana dpt komen di blog tadi terus datang :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih dtg blog akak lg. Biasa last dah ada anak ni jarang nk bw lg dh JM

      Delete
  2. dh lama rasanya x datang sini...dek kerana dpt komen di blog tadi terus datang :-)

    ReplyDelete
  3. dah lama x singgah sini bila dapat komen di blog terus datang..ingatkan dh lupa blog sis JM tu

    ReplyDelete
  4. dh lama kita kenal kan kalau x silap dari Rann masih bujang, pastu dan kahwin dan sekarang dh ada Iskandar...fuhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha nampak kan dah lama kte kenal.... Sampai dh ada anak la....

      Delete
  5. org negeri sembilan x mkn masak lemak cili padi baik ngn mengaku org nogori hihih

    Ikan Salmon mmg x pernah beli sbb? bila tgk harga nya tu mmg x sanggup nk bayar

    ReplyDelete
    Replies
    1. JM nak murah beli kt tesco... Akk dh x beli kat CS dh. Skrg Akk dok beli kt tesco ja

      Delete
  6. Salam perkenalan..

    Buleh juga cuba masak lemak Salmon ni,
    sebab saya pun tak pernah rasa masakan lemak ikan ni...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!