Saturday, August 8, 2015

PESANAN UNTUK IBU DAN AYAH

Assalamualaikum ....


Pesanan ini khas untuk ibu dan ayah. Sejak jadi ibu pada Iskandar aku banyak juga la gugel dan baca ilmu parenting ni. Sebab aku sedar, menjaga, mengasuh, membesarkan dan mendidik anak pada era sekarang sangat-sangat mencabar. Gigil pun ada. Apapun aku berdoa agak Allah swt permudahkan urusan aku dan hasben untuk menjaga, mengasuh, membesarkan dan mendidik Iskandar dengan baik. Aku juga mendoa dengan harapan Iskandar membesar menjadi anak yang soleh dan baik akhlaknya. Serius aku meletakkan harapan pada Iskandar untuk menjadi hamba Allah swt yang baik dan berbuat kebaikan di dunia ini. Moga anak soleh aku senang di akhirat kelak. Itu harapan aku. Semestinya aku agak risau perihal Iskandar, tapi aku kena cool ... dan kena tunjukkan dan buktikan aku serba boleh di mata anak soleh ku nanti.

Untuk mak ayah, ummi abi, mommy daddy ... mama papa, mommy babah (aku ler tuuu) ini pesanan khas untuk korang semua. Aku doakan agar kita semua dapat mendidik anak-anak dengan baik dan sempurna. 


Selalunya kita sebagai ibu bapa sedar bahwa kita tidak cukup baik, bagus dan sempurna. Namun, rata-rata ibu bapa dalam menjaga, mengasuh dan mendidik anak pastinya ingin lakukan yang terbaik buat anak-anak. Kadangkala harapan kita pada anak-anak soleh/solehah lebih besar dari segunung intan permata!


#feelmakmakterlebih



p/s: Moga Iskandar menjadi anak yang soleh. Selamat hujung minggu! 

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!