Tuesday, June 10, 2014

NASI AYAM BEREMPAH DAN BIHUN SUP SEDAP DI TAMAN WARISAN PERTANIAN PUTRAJAYA

Assalamualaikum ...

Cerita pasal makanan, gambar makanan takda.
Kita tunjuk gambar kedai ja!

[Gambar tak sempat letak watermark sebab buat entry pun time rehat kat opis. Jangan curi gambar aku. he he he]


Last week aku pi Taman Warisan Pertanian Presint 16 di Putrajaya. Saja jenjalan cuci mata. Tempat makan dia dah buka. Dulu tutup berapa bulan entah, dah lupa aku. Ingat lagi masa keje kat swasta, selalu juga datang makan kat sini sebab dekat ... dan aku selalu makan nasi ayam kampung kat sini. Sedap. Lepas dah dapat kerja gomen, jarang dah pi sana.

Baru-baru saja la pi. Peberet aku kan nasi ayam ... saja-saja la try, sama ke nasi ayam berempah ni dengan yang dulu. Tapi masa aku pi tu tak amek nasi ayam, aku makan bihun sup. Mak aih ... sedapnye bihun sup dia. Sama macam owner dulu. Tapi aku tak pasti la tauke yang sama atau bukan. 

Gambar bihun sup tak sempat ambek. Nantilah aku pi sekali lagi aku amek. Aku suka kuah dia. Dia letak tomato yang dipotong dadu. Lepas tu ayam dia banyak. Aku suka ayam berempah dia. Sangat sedap. Korang kalau mai makan sini, boleh la try nasi ayam berempah sebelah roti john station nie. Ada dua kios nasi ayam tau ... tapi yang sedap ... yang nasi ayam berempah nie. Bihun sup sedap ... nasi ayam pun sodap jugak. Cuma roti john sebelah tu aku tak suka...tak berapa best dan ada la faktor lain yang aku tak berapa bekenan kat roti john nie.


#promosi percuma! he he he


p/s: yang sedap kita kata sedap!

8 comments:

  1. Coconut shake situ ada lg tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. coconut shake ada lagi...cuma tak sebest dulu la....dia dah siap2 dalam jug. bila order baru tuang....x best camtu

      Delete
  2. owh dah bukak balikk ehh yeayyy!!! tu la rasanya lama juga depa tutup kannn... coconut shake punya booth ada lagi tak ehh.. sedap jugak kat situuuu uhuhu

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!