Sekarang ni aku perasan, Telekom macam nak
paksa pula semua pelanggan streamyx dia upgrade kepada unifi. Kalau bil steamyx
aku tertunggak sebulan, pihak Telekom takkan call. Tapi, bila payment bil dah
settle, bertalu talu customer service Telekom call....sampai aku dah tension
sekarang.
Pagi orang ni call, petang orang lain plak
call. Maksud dan tujuan sama je. Kadang bila call terus terjah je bagi promosi.
Tak tanya aku tengah sibuk ke hape. Ish, geramnye rasa! Aku dah bagitahu banyak
kali yang aku masih belum berminat nak upgrade kepada unifi. Belum minat!
Streamyx tu pun dah ok. Loading masih
terbaik. Aku sorang je guna. Apa kejadah nak upgrade. Aku bukan guna internet
24jam. Aku bukan full time blogger yang perlu hadap internet sepanjang masa. Kalau aku full time blogger aku tak pakai streamyx la.
Lagi satu, buat apa aku nak tambah beban perbelanjaan bulanan ... kalau guna
pun tak seberapa. Sekarang nie, aku lagi la kurang guna internet. Balik keje je, mandi aku dah tidur. Kebanyakan entry aku kena autopublish, kalau aku rasa akan ada masa-masa sibuk di masa hadapan.
Aku lagi nak berjimat, korang nak suruh aku
membazir. Apa kejadahnye?? Orang ada internet, aku pun ada ... Walaupun aku tak
langgan unifi, Alhamdulillah aku boleh je blogging. Senang cakap, orang ada kereta ... aku pun ada kereta walaupun made in Malaysia. Orang nak pakai Volkswagon Passat biarlah dia, dia mampu! Kan ... kan ... kan ...
Tengoklah, bila ada duit lebih ... Aku
langgan la unifi nie. Itupun kalau aku nak la. If streamyx nie masih tip top
utk aku, perlu ke nak upgrade dan tambah duit. Sedangkan fungsi lebih kurang
sama je.....
Setakat ini, aku bukan hamba internet ....
CK : Dah jangan call aku lagi, tak reti-reti!!
CK : Dah jangan call aku lagi, tak reti-reti!!
Betul, streamyx pun ok je lagi sebenarnya. Saya upgrade hari tu sebab dah penat kena offer, dan nak ada lagi satu tv je lah.
ReplyDeleteTakpelah....ada 2-3 org guna. sy sorang je guna dan bukan pengguna tegar plak tu. tak berbaloi nk upgrade lagi
Deleteerr..sabar!
ReplyDeletehahah sabar sgt dh nie :)
DeleteAuw! Garangnya. haha
ReplyDeletesaja buat2 garang...huhu
Deletetak suka bila customer service dok call call. kekadang ganggu je. tak jawab salah jawab pun salah.
ReplyDeletesiap mention pelanggan bertuah le. terpilih la. nyamfah ayat membodek la tu.
itulah asyik call ckp benda yg sama...dorang nie call ikut suke je. time keja pun nk call. uh
Deletehehehehe sbr je,kalau susah jgn angkat.hehe
ReplyDeletesebabnye tatau sape call rara...skang nie dorang dh guna no. hp dah....so, susah nk trace
Deletesaja nak tambah kos kite la tu....walhal streamyx skang dh cukup baik
ReplyDelete