Friday, December 27, 2013

HUJAN DAN MEE SEGERA

Assalamualaikum ...


Petang semalam, hujan melanda Putrajaya dengan lebatnya. Sejuk! Stay at office pun rasa macam nak beku. Bila hujan je, permintaan hasben selalunya ada perkara yang sama. Haipss .. jgn fikir bukan-bukan ye. Bukan 18sx neh ...

On da way balik rumah dari office semalam, hasben dah request nak makan mee segera ... senang cakap maggi.

"Hujan-hujan nie kalau makan maggi kari sayang masak ... sedap neh!" .... ayat penyata hasben petang semalam. Kadang baru je masuk kereta, hasben dah tanya nak masak ape malam nie? Jenuh kepala fikir. Dulu time bujang, balik keje tidur dulu kejap ... makan ke tak makan perkara no. 2. Sekarang tak dapat la ....


Sekuali aku masak maggi kari semalam. Hujan dan maggi seolah tak dapat dipisahkan. Permintaan hasben aku dikala hujan ini ajelah ... aku pun tak tahu kenapa nafsu makan hasben terdorong ke arah maggi kala hujan lebat dan sejuk yang kronik neh. Maggi boleh memanaskan badan gamaknya kot??

Tapi balik keje semalam takdelah aku terus masak maggi neh, sampai je aku bantai tidur dulu ... pastu bangun kul 7.30pm, baru lah terhegeh mandi dan solat maghrib. Baru aku tahu, penat juga jadi isteri berkerjaya dan dalam masa yang sama jadi surirumah ... mencabar juga! Moga aku mampu jadi isteri yang baik hendaknya ....







CK : Lepas dinner aku sambung tidur .... ngantuk tak habis2. Penat tak hilang, hujung tahun banyak pula kerja kat office.

5 comments:

  1. Salam..hujan dan maggi tak dapat dipisahkan ya..baik ayat tu kan.. nasib baik hubby minta yang simple-simple je, boleh le tidur dulu baru masak bila time nak makan.. macam-macam bubuh dalam maggi tu, patutlah sedapp!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kak ... bila akk cakap ayat tu baik..terus sy besarkan...hehehhe. Itulah kak, nasib baik minta menu simple. Kalau tak memang tak dapat la nk tido dulu

      Delete
  2. nikmat lain sikit bila makan megi masa hujan..hee :)

    ReplyDelete
  3. alahai akk..sedapnyaaaaaa....nak jugakkkkkkkkkkkkkkkk.....>_<

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!