Sunday, September 7, 2014

HAPPY BIRTHDAY ISTERI!

Assalamualaikum ...



Alhamdulillah, Allah swt masih memanjangkan usia aku. Masih diberi peluang untuk merasai kenikmatan di atas dunia ini. Tahun ini sambut besday sebagai isteri. Tahun lepas sambut besday sebagai tunangan orang. Besday aku semalam. Jatuh pada hari Sabtu, so tak perlulah nak mohon cuti bagaikan. 4-5 tahun kebelakangan nie, kalau besday aku jatuh hari bekerja, makanya aku akan mohon cuti rehat. Apasalahnyekan ... cuti sempena besday sendiri. Nak juga meraikan ulangtahun kelahiran sendiri.

Normally, kalau besday aku ... hasben (tahun-tahun sebelum tu masih belum kahwin ... kira gf/bf la) dia akn wish besday aku tepat 12.00 malam. Tapi tahun nie tak berlaku sedemikian rupa. Aku siap tidur, bangun balik ... tidur bangun balik ... belek henpon, apsal takde wish papepun. Hasben tengok aku pun dia buat relax je sampai layan tv. Eh, ini tak boleh jadi! Dia lupa ke ... beberapa minit lagi aku nak sambut besday. Sabar je! Dalam hati tu ada la sedikit merajuk tapi malas nak tunjuk. Terus masuk bilik aku tidur. Sedar .. sedar dah 2.30 pagi. Terus belek hp, eh ... takde wish juga! Sambung balik tidur. Aku ni biasalah, kalau satu perkara tu dah jadi kebiasaan tapi hasben tak buat, aku memang tak senang hidup. Nak tidur pun tak lena. 4.00 pagi aku bangun lagi, belek hp ... takde juga! Terus on kan FB kat hp, tengok ada pm ... terus buka! Yes ... hasben pm je kat fb. Barulah aku dapat lelap sampai pagi.

Pagi aku bangun awal, sebenarnya ada benda lagi yang aku tak puashati. Kad besday ... aku memang excited dapat kad besday dan kad raya dari hasben. Bab hadiah aku tak kisah sangat. Tapi bab kad memang aku kisah ... sebab aku suka baca semua kad-kad raya/besday yang hasben hantar dari awal kami kenal as a frenz. Bagi aku, hadiah kita boleh beli sendiri ... tapi kata-kata dalam kad tu hanya special dari si pemberi je. Kiranya ada sentimental value kat situ.

Bila bangun tidur pagi semalam, terus aku pusing semua sudut rumah .... aku cari kad! Sekali ... jeng jeng jeng .....


Terjumpalah kad besday atas meja makan. Sebelum tu dah satu ruang tamu aku cari. Boleh tak perasan plak hasben letak atas meja makan siap sekuntum bunga dan roti tuna. Masa tak jumpa tu aku dah sedikit kecewa sebenarnya. ha ha ha. Choooi ... hasben taktau yang isteri dia nie cepat touching dan sentap tapi suka pendam. Pastu lama-lama lupa! ha ha ha. Malas nak serabut kepala hasben dengan perangai sentap aku, hasben bukan jenis nak memujuk sangat pun. Jadi buat ape penat nak merajuk-rajuk kan ... rugi je masa aku kang. wakakakakaka ...

Sebelum tu aku dah belek beg keje hasben, jumpa plastic bag parkson ... sah ini mesti malam tadi dia beli kad kat parkson masa aku ajak dia pi cari hadiah besday anak kawan. Padanlah dia masa berpecah tu, dia kata nanti jumpa je depan pintu parkson. Tapi tak nampak plak dia bawa plastic bag ... mesti sembunyi dalam poket tuh! Hasben aku memang suka surprisekan aku. Aku je tak reti nak surprise kan dia. Samalah masa bulan puasa aritu, siap hantar kad raya kad aku tapi dia pi hantar dekat kaunter pertanyaan kat lobi opis. Pastu PA office hantar la kat aku ... siap nama dan alamat penuh bagi tapi takde setem. Sapelah plak rajin anta kad raya, sekali buka .... hasben sendiri. wakakakaka. Syioooook ... baca berkali2 sampai menitis air mata. Touching terlebey plak time tu. he he he he he he.


Happy birthday untuk aku!! Ucapan kat dalam takyah la sharekan ... simpan untuk diri sendiri. Dan petang semalam, kami pi jenjalan kat Silka Cheras. Dapatlah makan sepotong kek. Alhamdulillah. Lepas balik dari Silka Cheras, aku ajak hasben pergi KLIA2 jenjalan. Syiok juga pi KLIA2 ... besar sangat. Jenjalan tak sampai setengah jam, perut aku mengeras .... terus ajak hasben balik. Takleh jalan lelama dah skang, baby mengeras dalam perut. Agaknye baby pun penat dari tengahari jenjalankan.

Sampai Putrajaya ... ajak hasben pekena maggi goreng mamak plak. Perut dah lapar sangat. Order sepinggan share berdua! Sedap je. Lepak kejap terus balik rumah. Kat rumah sambung plak layan tv berdua ... memang semalam hari rehat kami sempena birthday aku! Alhamdulillah, Allah beri kesempatan untuk aku lalui semua ini. Syukur!!



p/s : Beza dulu dan sekarang ...

2 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!