Sunday, March 15, 2015

BLUBERRY CAFE TAMAN CABARAN PUTRAJAYA

Assalamualaikum...

Dalam berpantang sibuk aku nak cerita port makan sedap. As usual, sedap bagi tekak aku. Time pantang ni aku cuma boleh teringin ajelah. Nak makan tak boleh. Story mory port makan ni pun sebelum aku bersalin. Time ngandung la boleh mengidam dn makan macam macam sampai tak hengat dunia. Tau tau baby dah besaq dalam perut angkara ibunya yg makan tanpa sempadan...

Sehari sebelum cuti bersalin, aku ajak hasben minum petang lepas kerja. Puas memikir nak minum kat area mana di Putrajaya. Malas nak keluar jauh jauh, sbb time tu dah sarat sgt. Nak bawa perut pun tak larat. Tetiba hasben teringat nak makan kat Taman Cabaran Presint 5, Putrajaya. Kitaorang tak pernah makan kat situ. Tapi ada dengar kawan kawan dok kataLo kalau minum petang situ best. Apa kata kita try!


Bluberry Cafe nama diberi. Eh, macam pantun plak aih. Hahahahaha ... Nampak sangat mcm takda idea nak citer apa. Tapi tangan gatal je nak buat entry gak. Hadap ke la yek apa aku nak cite ngan korang nie.


Tempat makan ni biasa biasa jerk. Bukan high class pun. Tapi menu dia boleh tahan sedap. Caj makanan mahal sket la, mungkin sebab ini satu2 nya cafe yg ada kat Kompleks Mendaki, Taman Cabaran Presint 5 Putrajaya.

Menu yg paling best kat tekak aku di cafe ni adalah nasi lemak ayam goreng dgn laksa. Memang mabeles sangat. Petang tu memang kitaorg oder nasi lemak, laksa pastu up dgn chicken chop dan rojak buah. Sampai skrg aku masih teringat kesedapan nasi lemak kat cafe tu.

Nasi lemak tu mgkn aku boleh repeat lepas pantang. Tapi laksa takleh makan lg pas pantang, mak aku cakap kalau makan laksa awal2 ni mmg demam urat nanti. Macam adik aku, lepas pantang 8 bulan dah pastu pi makan laksa...mmg demam urat tak hengat pas makan. Mak aku cakap laksa sekurang kurang 1 tahun baru boleh makan, bergantung kpd ketahanan badan. Family kitaorg mmg tak boleh makan laksa untuk tempoh yg lama lepas bersalin. Takut demam urat yg jenis gigil tu. Maka lepas ni bertabahlah aku tengok laksa. Dah la peberet aku tuh!

Okeylah, terpanjang plak melalut aku neh. Sekian, cerita port makan sedap di Putrajaya....ahaks!



1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!