Thursday, March 5, 2015

PANTANG Oh PANTANG!

Assalamualaikum...

Bila anak bangun, dah mandi...susukan dan tido, barulah aku amek turn kemaskan diri. Hoih baru tau nak kemaskan diri masa berpantang ni mmg take time sangat. Nak nak bersalin czer, sudah mandi nak keringkan luka lagi. Nak sapu kapur + limau nipis utk kecutkan perut. Nak sapu bedak ubat satu badan tak bagi badan masuk angin. Lepas tu bertungku. Walaupun czer aku tetap bertungku utk buang angin dalam badan. Cuma tak bertungku bahagian perut je la. Berbengkung je aku tak buat sebab nak ikat ketat2 memang tak boleh. Hasben cakap tunggu lepas pantang pn boleh pakai bengkung. Okeh...boleh ja!

Settle kemaskan diri, tgk anak tdo bukan main syiok. Aku plak dah bersalin tak mampu tdo siang walaupun tdo tak cukup. Masa mengandung bukan main lagi rasa nak tdo siang. Dah terbalik perangai pulak.

Kalau takda keje nak buat, aku basuh baju then lipat mana baju yg kering. Nak buat keje berat mak aku tak kasi. Masak pun mak jgk yg buat. Kadang bosan gak bila anak tdo, mommy tak tau buat apa. Dah tu buka la fb dgn blog dgn line yg semput semput. Bila ada entry, maknanya line tenet ok la. Kalau blog bersawang 2-3 hari mgkn sbb sibuk layan anak soleh tak pun tenet kioookk! Nak layan tv kadang takda cerita best. Nak main wassap dgn hasben sllu takut ganggu dia keje. Haih kekadang tu bosan sungguh. Maka aku baca la berita harian ulang sampai 5 kali! Hahahaha....

Hari ni dah 22 hari berpantang. Kejaplah masa berlalu. Ada lagi 22 hari lagi....maka bertabahlah!

1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!