Tuesday, January 26, 2016

BAGAI DIPAM-PAM

Assalamualaikum ...


Tajuk pam-pam. Tapi bukan pam tayar beskal na. Ni badan aku dah gemuk sangat rasa. Berat dah cecah 68kg. Dahlah aku ni spesies katek lagi comel. Nampak sangat betapa rendangnya aku. ;p. Lately nak ambil gambar full 1 body pun malas, sekejap-sekejap selfie muke je. he he he. Kadang malas dah nak selfie. Takut tengok diri sendiri. Entah bilalah nak sambung diet ntah. Perut dah penuh dengan lemak. Anak soleh pun confuse, "mommy ni perut ke tilam ...???". Nasib baik belum pandai cakap lagi. Kalau tak mahu mommy hari-hari masuk gym sebab sentap dengan anak tau.

Sekarang ni aku cuma kontrol makan je. Belum diet pun. Nasi aku ambil seminggu 1-2 kali, terutama weekend memang makan nasi sebesar genggam. Dan tak tambah hokey. Sehari makan 4-5 kali. Air minum 3liter. Itupun masih tak turun. Sekejap 68 ... sekejap 65 .... sekejap naik balik 68! Stress! Manalah aku tak stress, kain baju semua tak muat. Sendat belake. 

Ni dah penghujung Januari, niat berdiet awal Januari ... pelaksanaan masih tertangguh je. Diet yang sesuai untuk aku cuma atkins je setakat  ni. Lepas tu aku kenalah jalan kaki 10,000 langkah 2 kali seminggu. Barulah berat aku boleh turun. Sekarang rasa nak berjinak dengan zumba plak. Actually aku pernah la try berzumba sekali dua kat rumah masa hasben takde. Semput weh! Rasa tak cukup napas. Pastu rasa diri sendiri macam robot je sebab tak pandai nak follow step.  Main gasak je. 

Ya-Allah kuatkanlah semangat aku. Aku nak diet Februari ni. Bagi lepas segala kenduri doa selamat kat kampung, pastu aku nak cuba gasak diet atkins ni. Kuatkanlah semangat aku...kuatkanlah semangat aku hendaknya!!! Banyak baju dalam almari tu dok tunggu aku menyarungkannya. Nak kasi orang cam sayang, itupun ada dah separuh aku sedekah dekat anak buah hasben. Kali ni dapat turun dalam 8-10kg pun memang dah syukur sangat. Nak-nak part perut, aku rasa macam tengah bawa gelung tayar sambil berjalan je ni ... heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!

Nak kena doa banyak-banyak supaya aku kuat semangat and tabah jugak!
Nak kurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrruuuuuuuuuuuuuuuuus dan fit dan sihat!!
Owh sebelum lupa, menu yang aku update dekat blog sebelah sesuai untuk berdiet, KLIK SINI.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!