Wednesday, January 27, 2016

REZEKI BERBLOG

Assalamualaikum ...


Selamat pagi!

Awalnye aku hapdate blog hari ni. Masuk opis pun awal. Kul 7am dah tercegat kat opis sensorang. 7.30am aku dah breakfast juga sensorang. Selalunya aku masuk opis 8.30am. Hari ini awal sebab hasben nak kena pergi KL ada kursus di sana. Syoklah makan kat hotel hari ni ;p

Disebabkan awal datang kerja, awal keluar cari rezeki, aku nak cerita pasal rezeki berblog. Sedar tak sedar dah masuk tahun ke-6 aku serius berblog. Serius ?? hahaha. Maksud aku rajin jugalah update entry untuk tatapan korangkan? Dan sepanjang hampir 6 tahun tu, dah 2 kali aku menerima imbuhan dari Nuffnang dan akan bakal menyusul 1 lagi imbuhan. Insha Allah. Seronok blogging ni, cuma kena cari masa yang sesuai supaya idea tu sentiasa ada. Rupanya bukan mudah juga nak berblog. Banyak cabaran. Nak sentiasa update memang agak payah bagi aku. Kalau dapat sehari 1 entry, memang dah cukup baik setakat ini. Jika dulu sebelum aku berumahtangga, aku cuba sedaya upaya update entry 3-4 kali sehari. Lepas tu boleh dapat UV sehari 800-1000. Kira dah banyak dah bagi blogger suam-suam kuku cam aku. Sekarang ni, agak merudum sikit sebabnya, jarang update. Ini memang salah sendiri. So, tak perlu tuding pada sesiapalah ye ;p

Sejak sibuk memegang status isteri dan mommy, aku update blog mana yang mampu. Mana nak layan hasben, nak layan anak soleh, nak masak ... basuh baju ... siapkan itu, siapkan ini, berpeluh jugalah. Kadang seminggu sekali baru update. Itupun kadang edit gambar dalam kereta sesambil hasben drive. Balik rumah mertua kadang takda sesape nak borak sesambil tidurkan Iskandar, baru aku update guna hp. Walaupun jarang update, Alhamdulillah ... ada juga rezeki dalam dunia blog ni. Nuffnang masih sudi meletakkan cpuv dekat blog aku. Dan sehingga hari ini masih ada lagi beberapa cpuv yang on going. Alhamdulillah, rezeki anak soleh ni. 


Ini adalah antara cpuv sepanjang tahun 2016. Syukur, berderet juga earningnya. Cuma amount tu dah tak macam mula-mula berblog dulu. Dulu, aku boleh dapat dalam RM20 ke atas bagi setiap cpuv yang on going. Sekarang, macam mana korang nampak, itulah yang aku dapat. But, tetap syukur. Sapa nak bagikan. Nak lebih kenalah usaha lebih. Usaha sikit, hasilnya pun biasa-biasa ajelah. Ye tak?

Payment history aku sejak tahun 2012. Tak banyak tapi berbaloi dengan usaha yang tak seberapa. Aku masih menunggu cek dari Nuffnang yang aku dah cashout pada December lepas. Entah bilalah posmen nak datang hantar ni. Biasanya sebulan baru dapat cek kalau blogger memegang status glitterati dekat Nuffnang. 

Aku tengah sabar menanti cek tu. Tengah fikir apa nak duit dengan hasil kali ini. Jika sebelum ini, aku guna hasil nuffnang untuk bayar roadtax kereta dan satu lagi aku guna untuk melancong ke Bandung. he he he. Tulis-tulis dapat duit. Sapa tak nak kan??

Tapi aku tahu korang lagi hebat dari aku kan??



1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!