Sunday, January 12, 2014

JATUH CINTA DENGAN ALZA ADVANCED VERSION

Assalamualaikum ...



Sejak Perodua perkenalkan wajah baru ALZA untuk tahun 2014, terus aku rasa jatuh cinta. Siyes dari dulu aku memang suke dengan kenderaan keluaran Perodua. Aku pun skang guna kereta dari Perodua juga. Lagipun, buat masa sekarang kemampuan kewangan aku untuk kereta tempatan je pun. Impian untuk ada kenderaan buatan negara luar tu tetap ada. Tunggulah nanti, bila rezeki makin dipermurahkan. Manalah tau, usaha tangga kejayaankan.


Alza Advanced Version nie memang menarik. Colour pilihan aku mestilah putih sebab kereta aku sebelum nie dah hitam. Amboi, gaya cam nak tukar kereta je. he he he. Ini berangan je tau. Tapi kalau jadi kenyataan, Alhamdulillah sangat sangat! keh keh keh. 

Meh aku story sket tentang exterior AAV (Alza Advanced Version). AAV dilengkapi dengan sporty front bumper dengan skirting sekali, New Aerodynamic Spoiler Design, Black Rear Garnish, Sporty Rear Bumper (with skirting), Side Molding, Sporty Side Skirting, New Alloy Rim Design (with titanium finishing) dan lain-lain. Panjang nak kene citer neh. Baik korang refer sini <---- Lebih detail!


Kita sambung dengan interior AAV plak. Nampak cantik dan smart kan? Aku suke sangat tengok interior AAV nie. Mai kita selidik sket ape yang ada di dalamnye. Leather Seats (yang nie aku suke!), Steering Wheel with Audio Switches, New Meter Design, Armrest with Storage Compartment, Gear Shift Lever with Shift Lock (with skirting), ISOFIX System dan lain-lain yang korang boleh rujuk kat sini <-----

Multimedia untuk AAV nie pun menarik juga. Yang paling suke ada roof-mounted monitor. Senang la orang belakang nak layan cd. 


Manatau suatu masa if Allah anugerahkan rezki lebih .. bolehlah ... bolehlah ... bolehlah sambaq satu kot. Buat masa sekarang pandang ajelah dulu. keh keh keh ... berangan tak salah, bukan kena duit pun kan. 

Baru kahwin nie, duit lebih kepada nak bina permulaan hidup. Nak beli kereta pun aku dan hasben dah ada sorang satu. Buat masa sekarang, kami decide untuk beli rumah dulu. Harap-harap dalam tempoh 2-3 tahun nie kami dapatlah beli rumah sendiri. Sampai bila nak dok kuarters Kerajaan kan? Kenalah usaha lebih untuk beli rumah sendiri walaupaun harga rumah skang melampau giler mahalnye!!





CK : Kawan2 lain sume dah beli rumah sendiri, aku je belum lagi. Moga murahlah rezeki aku dah suami nanti



1 comment:

  1. suka juga ngan alza baru ni..paling suka yang warna maroon tu

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!