Sunday, January 12, 2014

ROTI JOHN SIMPLE UNTUK BREAKFAST

Assalamualaikum ....



Semalam tunggu hasben balik dari kampung sampai tertido. Nasib baiklah bila dia sampai depan rumah, aku tersedar bila dengar bunyi henpong. Selalu aku dah tidur mati dah. Kalau tak sedar memang tidur dalam keretalah jawabnye hasben aku tuh. 

Hari nie bangun lambat juga, sedar-sedar anak-anak buah aku dah bangun. Memasing menunggu dapur. Aku tengok jam dah 8.30am. Lapar la tu! Terus aku bangun siapkan breakfast. Simple-simple je. Janji dorang suke makan. Buat roti john ajelah. Simple dan mengenyangkan. Lagipun budak-budak suke kalau buat roti john yang tak letak sayur tu. Sorang satu pun tak cukup!




Roti john ni aku guna daging burger je. Aku tak suka sikit daging/ayam cincang. Apa-apa menu yang menggunakan daging/ayam cincang mesti aku tukar guna daging burger. Sama je pun. Rasa lebih kurang aje. Leka melayan anak-anak buah, sampai sikit terhangit roti john .... nasib baik tak hangus terus. 

Dah siapkan breakfast untuk anak-anak buah, terus siapkan breakfast kat hasben pulak. Kat hasben aku buat bihun goreng. Letak sayur lebih sebab budak-budak tak makan same. Dorang dah kenyang hadap roti john pepagi. Kenyang makan memasing buat kerja sekolah and tengok tv. Kejap lagi nak hidangkan lunch kat dorang pulak.

Rasa macam kerja kat nursery dah ... ekkekekeke





CK : Petang nak pergi Putrajaya pula, bawa anak-anak buah jenjalan

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!