Tuesday, October 28, 2014

KISAH CAMPUR-CAMPUR. DSAI. KISAH MENGANDUNG.

Assalamualaikum …



Hari ini prosiding kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI). Depan POJ (Istana Kehakiman), Presint 3, Putrajaya penuh dengan polis. Tapi penyokong DSAI takdelah ramai mana pun. Tak macam masa mula reformasi dulu, tahun 1998 kalau tak salah aku. . Mungkin ramai dah sedar kot. Heh! Aku lalu je lah depan POJ, tengok Penguatkuasa PPj pun ada … dengan polis. Jangan sesekali berhimpun dan merusuh, kang tak pasal-pasal kena buang kerja plak. Lagipun perkara buang masa. Institusi kehakiman kan ada, biar depa yang buat kerja. Kita tunggu je keputusan. Janganlah pula bila kes DSAI ni sibuk rakyat nak jadi hakim, tapi kalau kakitangan Kerajaan kena tangkap bab rasuah ke hape ke … hakim je yang jadi hakim. Kalau rakyat nak sangat jadi hakim, sila belajar bijak-bijak dalam perundangan dan jadilah hakim yang adil dan saksama. Heh, bukan senang kot jadi hakim ni. Salah mengadili … menjawablah di akhirat kelak. Walaupun akhirat tu kita tak tahu bila …. Tapi balasan pasti akan ada! Malaslah nak komen panjang kes DSAI nie. Biarlah mereka yang bijak pandai je yang mengulas. Aku cuma pemerhati dan follow isu mana yang patut je.

Buat kerja sendiri lagik baekkan dari berhimpun untuk DSAI nie.. Hu hu.

Sejak tukar unit baru, kerja dah kurang sikit. Banyaklah masa nak menempel di internet. Muahahaha. Cuma tahap kerja tu kena lebih banyak berfikir. Sesekali pening juga. Nak-nak permintaan dan harapan boss tu agak tinggi. Dah tu kena plak time aku preggy nie. So, perhatian aku mestilah lebih kepada anak soleh solehah yang ku bawa setiap masa ini. Kan anak soleh solehah mommykan. Sekarang anak soleh solehah aku nie dah bijak sangat. Mengeliat dan gerak nendang dalam perut. Nak-nak time lapar dan time aku terkejut. Haih, bukan main lagi terasa gegaran dalam perut nie. Terkejut mommy tau!

Sekarang nie dah minggu ke 25. Perut aku pun dah besar bagai juara. Tapi kebanyakan yang jumpa kata perut aku kecik dan comey. Mak aku pula kata perut aku macam dah sarat. Macam orang dah nak bersalin. Heh, ye ke mak:? Walaupun perut makin membesar, tapi Alhamdulillah, aku masih kuat dan semangat memasak, membasuh, sidai kain baju dan siram pokok cili aku tu. Cuma bab kemas rumah, cuci tandas dan lipat kain baju hasben soleh aku yang buat. Tak terdaya nak mernunduk sapu sampah or vacum rumah. Nak bersila lelama lipat kain baju nanti susah plak nak bangun. Kang terlajak sakit pinggang pulak. Dah la aku nie malam susah nak tidur sebab nak pusing badan ke kiri dan kanan tu tak sehebat dulu. Kadang, hasben aku cakap setiap kali nak pusing badan mesti aku merengek sakit. Walhal mata pejam. Hasben la tolong alihkan bantal letak kat belakang pinggang. Sian hasben, tidur dia pun terganggu juga. Sorry ye hubby sayang!

Pengorbanan hasben masa aku preggy nie rasanya tak terbalas. Allah swt sahaja yang mampu balas budi dan jasa baik hasben. Walaupun dia selalu cakap aku nie tak banyak ragam sangat dan tak mengidam bukan-bukan, buat sometimes ... kalau aku penat ke lenguh sana sini, dekat dialah aku berdempek. Walhal dia pun kadang penat juga. Sepanjang aku preggy, aku takde sangat nak drive, rasa senak perut. Kadang-kadang tu drive juga sebab terpaksa. Tapi 99.0% hasbenlah yang hantar dan jemput aku pergi keje. Dah lah kami tak satu opis. Sedih! Opis plak jauh-jauh. Kalau satu opis macam dulu kan senang. Jimat minyak kereta di ketika RON95 dah naik 20sen.

Okeylah nak berenti bebel kat sini. Nanti aku sambung story pasal kisah aku dan Airasia yang buat hal. Bertahun naik Airasia tak pernah ada hal. Kali nie nasib tak baik bertekak sikit dengan kerani kaunter Airasia kat Kepala Batas, Alor Star. Nanti aku citer yek. Later-later hokeh. Bubye ......





p/s : Sekarang nie tengok makanan takde selera, kekadang tak tau nak makan apa dah. Makan bihun goreng boleh plak rasa loya. Haish ... tekak mommy, nape ntah!

1 comment:

  1. Yang berhimpun tu mungkin diaorang tak de kerja ,tak de anak bini nak ditanggung,takde tanggungjawab lain..hidup mati mereka hanya untuk anwar ibrahim,

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!