Saturday, May 11, 2013

WEEKEND SORANG-SORANG

Assalamualaikum ...




Happy weekend u'olls!!



Bercerita soal weekend aku yang lonely sket. Sket je! Lately, si teman sangat ...... sangat busy! Ke sana ke sini. Aku yang pandang letih sangat. Dekat 3 weeks jugalah tak dapat nak beramah mesra macam selalu. Ermmm tangan urut dada sendiri, nafas turun naik. Ingatkan dah habis PRU13, semua benda dah settle then bolehlah concentrate untuk prepare majlis kami nanti. Tapi tidak juga. Sempat prepare pun beli cincin merisik dan tunang masa rege emas masih rendah hari tu. Actually emas masih turun harga lagi. Niat hati nak tambah beli rantai tangan utk majlis nikah nanti, tapi .... si teman dah call awal pagi tadi, "Tak jadi beli rantai tangan ye ... roadtax kereta hujung bulan nie dah tamat tempoh. Kita renew roadtax dulu. Buat mana yang penting ye ...!". Kalau tanya perempuan cam aku mana yang penting, rantai tangan tu la penting ... emas tengah turun harga weh.



Sebabkan bakal suami, aku pun ..... akurlah. Akur pun cam tak berapa ikhlas je aku rasa. ha ha ha. 



Aku ingat hari ini dan esok, nak pergi beli barang-barang hantaran. Tapi tak juga. Kelam kabut dengan my sis masuk hospital. Dengan sepupu si teman nak akad nikah and majlis sanding bagai. Aku jadi erghhhh ... okeh semua ini ujian. Kena sabar. Aku pun asyik ulang alik hospital je seminggu nie. And weekend hari ini aku sorang-sorang. Bosan jangan cakaplah. Bila macam nie, hati terus terpaut nak pergi office. Buat kerja lagi baik. Kan sorang-sorang banyak hal yang aku fikir, syaitooon suke hasut menghasut bila fikiran kita tengah kusut.



Sabarlah, selagi ada masa bersorangan nie kenalah aku nikmati. Esok dah berumahtangga .... rutin hidup dan berubah 360 darjah aku rasa. Rasalah. Sebab aku tengok pun kebanyakan macam tu. 



Apa lagi ... kita enjooooooy weekend nie sensorang!







CK : Nak masak pun tak best, nanti kena makan sorang2!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!