Sunday, May 12, 2013

GANJARAN UNTUK DIRI SENDIRI

Assalamualaikum ....





Semalam setengah hari aku lepak kat hospital. Layan adik aku berborak. Sampai dekat 7 malam aku baru baru balik rumah. Puashati aih ... nasib baik nurse-nurse kat situ tak halau aku walhal dah habis time melawat. keh keh keh. Sambil layan adik aku and anak buah, sedap je tengok adik aku makan nasi dengan sambal petai yang aku masak. Balik rumah terus aku ... tengok saki baki sambal petai dalam kuali. Eh, ada sikit lagi. Dok fikir soal diet ... ish tolak ketepi satlah. Minggu nie aku perlukan banyak tenaga ... jadi baby sitter lagi, ulang alik hospital dah seminggu nie nak masuk minggu kedua. Uih, banyaknye alasan nak mengelat dari diet aku nie. he he he



So, sampai rumah semalam ... aku menyediakan ganjaran buat diri sendiri. Bubye sekejap diet tolak nasi nie. Hiks hiks hiks ... aku perlukan tenaga kononnye.



Sambal petai ikan bilis + nasi putih + ikan kembung grill + serunding halia bilis Sarawak. Up dengan milo ais kaw kaw!!! Tak pernah-pernah aku makan nasi pastu minum milo. Sebab kat rumah aku beranilah buat ... kalau makan kat kedai aku tak akan makan nasi pastu minum milo. Gerenti muntah! Sebab kat rumah aku cubalah ... tengahari sebelum pi hantar makanan kat adik aku  tu pun dah dok teringin nak minum milo ais kaw kaw!!


Serunding halia bilis tu aku beli dari Sarawak. Pos laju dari sana. Memang sedap. Sesuai untuk ibu lepas bersalin. Memang buang angin baik punya!! Kalau ada serunding nie kena plak dengan nasi panas ... perghhhh terbaik. Hangat-hangat halia tu buat badan rasa lega. Kadang aku ratah je serunding nie.



Apa macam, hebatkan ganjaran aku. Satgi nak pi timbang ... ntah-ntah dah naik berat aku. Lastweek aku timbang statik kat 57kg je. Nak buang 7kg tu entah bilalah. Aku dapat maintain berat nie pun sebab dah 2 bulan makan rumpai laut .... walaupun diet aku on off! he he he



Okeylah ... aku nak sambung cuci fridge jap. Semalam aku tak perasaan aku tak tutup rapat pintu fridge ... abis berair fridge aku. Ish ... careless sungguh!!







CK : Harap2 hari nie dapat pi shopping ... hu hu


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!