Wednesday, June 19, 2013

TAK DENGAR CAKAP

Assalamualaikum ...



Kadang aku bukan tak nak ikut arahan boss aku. Nak-nak arahan ntah pape. Arahan ikut suka tanpa kaji dan fikir terlebih dahulu. Bak kata kuar arahan main sedap mulut je.

Memandangkan ada boss baru sorang dua ... why not aku refer pada yang lebih logik dan dapat selamatkan tengkuk serta mengelakkan masalah di masa hadapan. Bukan untuk kepentingan diri sendiri. Tapi untuk  kebaikan semua pihak. Supaya semua orang tak kena marah dengan boss-boss yang lagi besar kuasanya pada masa akan datang.

Kalau boss terdekat aku  nie nak kecik hati kerana aku tak dengar cakap dia sangat, aku rasa dia patut fikir bahawa dia banyak menyeksa diri aku dalam kerja. Tapi aku tak berdendam. So, kat situ pun dia dah kena pandai dan reti untuk bersyukur.

Sekarang bukan masa untuk mengipas ... tapi kerjalah dengan jujur. Boleh?





CK : Sampai masa kita akan ke bawah, jadi jangan  terlalu gembira tak tentu pasal.

4 comments:

  1. Waaalaikumsalam

    Teringat waktu Che Mid ada bos dulu, macam tu lah gak keadaannya. Yang lebih mendidihkan darah lagi bila bukan bos berlagak jadi bos.. nak buli kita yang baru-baru ni.. pirahhh!

    ReplyDelete
  2. Sokong..i have this kind of superior too...bukan boss la tapi...superior..

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!