Friday, May 14, 2010

Jahat Sangat Ke Saya Nie?


"Saya bukan malaikat, tapi saya juga bukan syaitan utk kalian pandang hina pada saya. Saya hanya hamba Allah yg biasa bukan maksum, kalau kalian ingin dihormati, belajarlah menghormati hamba Allah yg lain. Pangkat, kuasa dan pengaruh hanya di dunia sementara, di sisi Allah kita semua sama, yg membezakan kita hanyalah IMAN & TAKWA"


Saya mengaku sejak 7 tahun dulu saya cuma baik dgn dia. Sejak ada dia dalam kehidupan saya yg sementara ini---dialah kawan, sahabat, teman, kekasih, bekas kekasih dan hari ini kami masih lagi menjadi kawan! Dalam dunia nie tiada sahabat baik yg tidak pernah bergaduh, tidak pernah ada kekasih yg tidak pernah bertikam lidah, tidak pernah ada rumahtangga yg tidak dilambung ombak. Saya senang berkawan dgn dia. Senang dan selesa menjadi kawan dia. Marah, bergaduh, bertekak, merajuk, hentam-menghentam dah biasa bagi kami sejak adanya konflik yg tak jelas sejak 1 tahun lebih yg lalu. Tapi kami masih rapat sbg kawan. Tolong bila susah.


Nak kata dia baik 100% tidak jugak. Nak kata saya nie baik 100% pun jauh sekali. Dia ada lebih dan ada kurang. Begitu juga dgn saya. Saya dan dia masih lagi mampu untuk lengkap melengkapi kekurangan dan kelebihan yg ada dalam diri masing2. Sampai bila saya tak pasti! Itu hanya Allah sahaja yg tahu. Selagi dia masih anggap saya ini kawan dalam SETIAKAWAN yg dipegang. Maka kawanlah kami.

Bila saya dgn dia baik. Mungkin ada perubahan2 yg ada pada diri dia yg org lain pandang. Yang saya tak perasaan tp ada mata lain memandang yg perasaan. Mungkin org akan bercakap dia berubah sbb saya. Sbb saya dan dia dah dekat. Boleh pandang muka hari2. Tak mcm dulu. Boleh tengok..boleh makan dan minum sama2. Boleh bergurau...dan boleh segalanya! Dia jaga saya adalah kerana janji dia pada saya. Kalau dia berubah, saya tak pasti sayakah penyebabnya?

Jahat sgt ke saya nie? Sampai bila saya baik dgn dia dan dia baik dgn saya...org pandang mcm sakit hati dgn saya? Sedangkah dah bertahun2 saya baik dgn dia....! Jelik sangat ke? Dari mula saya di situ, saya dan dia sama sahaja. Kalau saya bergaduh dgn dia, saya tak kait2 dgn siapa. Kalau kalian ada rasa emosi dan ingin marah, saya pun seperti kalian. Saya kawal kemarahan saya, saya diam...saya biar org tindas saya, kutuk saya...hina saya malah mengumpat saya. Saya belum sampai tahap utk melenting depan kalian. Tak pernah. Saya ingat pesan dia "tarik rambut dalam tepung, rambut tak putus, tepung tak berselerak!". Saya tetap tolong dan bantu kalian bila kalian tersepit...

Bila hari ini gunung berapi meletup! Saya tahu kalian tak suka pada saya....benar2 tak suka saya! Bukan saya yg meletup, tp kalian sendiri yg meletup. Saya sedikit pun tak bergaduh dgn kalian, cuma saya lebih byk berdiam sejak sebulan lebih nie sbb takda benda nk dibualkan. Org cakap diam itu lebih baikkan. Bila saya renung dan imbas semuanya...saya baru tahu, sikap berdiam saya org tak senang dan org tak suka. Semua ingat saya ini marah...atau cari gaduh! Tapi saya sememangnya mcm tu. Dulu kalian semua yg tegur saya itu ini. Bila kalian diam maka saya pun diam. Saya tak usik hal peribadi kalian...maka TOLONGLAH jgn usik hal peribadi saya.

Jahat sangat ke saya ini untuk kalian sehingga saya yg menjadi bahan umpatan kalian sehari2an?


p/s: Saya tidak pernah menggali telaga utk menguburkan diri sendiri.....saya sedar dari mana saya datang!!




No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!