Tuesday, September 17, 2013

"BIAR SEDAP MATA MEMANDANG ... CUKUPLAH!"

Assalamualaikum ...


Hah, aku nie jarang nak sembang dari hati ke hati dengan lelaki. Termasuk la dengan bakal suami aku tuh. Aku suke je nak melawak bodoh lepas tu kena marah dengan dia. Selalu cenggitulah. Last-last aku yang sentap ... aku juga yang kena pujuk diri sendiri. Apalah nasibkan dapat bakal suami yang tak pernah pun pujuk aku bila aku sentap. Dia selalu tunggu aku sejuk sendiri. Grrrrr ... redha, tapi nasib baik dia comel. Mungkin sebab tu kot aku terpikat kat dia, comel tang pewoot! ha ha ha

Semalam, duduk-duduk dengan bakal suami. Sambil borak dan minum. Dia pun ceritalah pasal salah sorang kawan kami .. lelaki, yang sibuk nak cari calon isteri. Cari calon isteri takpe, aku setuju jangan cari stok buat main-main sudah. Aku tikam kang!


Dan petang tu, si teman coba-cobalah sembang dari hati ke hati ..... sangatlahkan...heheheh


Si teman : A tu sibuk je tengok perempuan cantik ...
Aku : Ah, biasa la lelaki memang camtu ... nak yg cantik je! Awak pun suke kan tengok perempuan cantik?
Si teman : Memang la, semua orang suke yang cantik ... suka tengok, kalau dapat kira bonuslah ... heeee

Aku : Hah, kan betul awak pun suke perempuan cantik gak kan? Perempuan cantik, perangai pun cantik lagi bonus tau! Tapi harap muke je cantik perangai 'out' bukan bonus lagi, benam dah!
Si teman : Betul-betul ....
Aku : Sy pun takleh nak cakap ape lelaki tengok perempuan cantik. Tengoklah, tapi pandang lelama ... dosa. Pandang sekali jer ...

Si teman : Okeh ... boleh la pandang tak berkelip-kelip kira sekali je pandang
Aku : *panas hati kot sekejap* ikutlah ye .......ermmmmm
Si teman : Sy nasihat kat A, nak cari isteri nie ... bukan faktor cantik yang utama sangat pun. Carilah perempuan yang kita pandang dia rasa selesa. Maksudnye sedap mata memandang. Kita pandang rasa sejuk hati. Tak semua perempuan yang cantik tu sejuk mata memandang. Cantik pun lama-lama dimamah usia tua. Kalau sedap mata memandang, makin tua makin manis dan menawan.....

Aku : *Tiba-tiba rasa terawang-awang plak dia cakap camtu .... hehehhehehehehe*




Betullah tu kot pendapat dia. Pilih suami pun jangan handsome sangat, kang susah nak jaga ... orang asyik jeling-jeling je hasben kite. Tidur malam tak lena plak. So, padan-padanlah dengan diri. Kalau dah jodoh, terima ajelah. Syukur Alhamdulillah ;=)






CK : Tension dengan designer baju aku ..... memang hanget punya manusia!!!



2 comments:

  1. Hai dear..bestlah blog awk..penuh warna warni kehidupan,penuh dengan resipi masakan..suke2..jemputla ke blog saya dan kita bertukar-tukar link pulak..:)

    http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. tersenyum baca....setuju di akhir perenggan baca

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!