Monday, September 9, 2013

PUJIAN

Assalamualaikum ...



Hati-hati dengan pujian.
Perjalanan hidup aku pernah lingkup dek pujian
Nasib baik aku cepat jugalah sedar ...

Dan akibatnya, aku benci pujian daripada manusia.
Kerana pujian aku gagal dapat apa yang aku inginkan
Manusia kalau memuji, sukar utk ketahui keikhlasannya
Tapi, kalau mengeji ... semuanya ikhlas
Susah nak jumpa manusia yang pura-pura mengeji
Kalau pura-pura memberi pujian tu memang ramai dan berlambak!


Pujian boleh buat kita lupa diri ... hati-hati!





CK : Kisah lama yang masih tersemat ...

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!