Saturday, September 7, 2013

MR. KABAB & BIRYANI CYBERJAYA

Assalamualaikum ...



Lepas-lepas raya nie, kuat pulak aku makan. Timbang selepas raya memang la turun, maintain 55kg. Tapi selepas 2 minggu raya, nafsu makan aku menjadi bila aku start puasa 6. Jangan salahkan orang lain tapi salahkan diri sendiri .... asyik nak melantak je kejenye ;p

Last week aku craving giler nak makan chicken beryani paskitani dekat Mr. Kabab & Biryani Presint 15, Putrajaya. Tapi si teman cakap, kita try plak yang dekat Cyberjaya. Restoran yang sama .. owner yang sama katanye! Aku yang dah sedap makan dekat Presint 15 nie cam asyik ulang tanya je kat si teman, "rasa dia sama juga ke ... kang tak sedap nanti camne?" 

Macam biasa si temanku ... "Takpe kita try dulu, tak sedap kang esok kita pi la Presint 15. Kena cuba dulu!". Haaa elok lah tu takkan aku nak berderet 2 hari makan nasi. Memang tidaklah! Mahu ber'kg-kg' berat aku naik. Semalam aku timbang berat dah naik, sebab weekend baru nie asyik melantak di rumah terbuka hari raya. Makan sampai sakit perut. Baguslah sangat!

Maka kami pun bergegas ke Mr. Kabab & Biryani di Cyberjaya ... lokasi restoran ni sederet dengan Tutti Frutti dan berdepan dengan Restorang Mat Ayam Kampung. Sesampai je belek menu ... orang kat restoran nie tak ramai pun. Restoran memang dah cantik ... memang dah mewah, tapi customer tak ramai macam Presint 15. Jangan nak heran sangatlah sebabnya kat Cyberjaya nie restroan Arab je dan berlambak-lambak. Sebelah-sebelah plak tu. Satu bangunan tu boleh sederet restoran je ... tapi yang penuh tetap restoran mamak! Tak paham ... nape mamak punya aura nie lagi kuat utk tarik customer?? Nape yek??


Sampai je belek buku menu berkulit tebal nie. Walhal dah tahu nak makan apa ... saja buang masa depan waiter...muahahahaha. Lagipun customer bukannya ramai sangat. Biar ajelah dia tunggu sat. Dengan harapan aku akan tukar menu lain, rupanya aku tetap setia nak makan chicken beryani pakistani. 


Inilah chicken beryani paskitani idaman aku. Mr. Kabab Cyberjaya .. nasi dia lagi banyak dari Presint 15. Mengah la nak habis. Aku makan kurang dari separuh, selebihnye aku menggemukkan badan si teman. Ai suke dia gemuks...tapi ai nak slim melim jewr ... hahahahah


Yang nie plak chicken mendy with mendy rice. Pun banyak juga. Tapi aku tengok si teman relaks je habiskan.... siap makan nasi aku lagi. Memang cool la bakal suami aku  nie. Bab makan memang terbaik, jenuh nak masak nanti. Tapi takpe, aku akan masak best-best ... sampai kadang dia komplain, asyik dia je makan, pastu bila badan dia naik aku suruh dia jogging. hahahahah sian! Tapi itulah tandanye sayang ... kan kan kan
 

Kari dekat Mr. Kabab Cyberjaya aku tak berapa gemar. Aku suke lagi kat Presint 15 tu ... yang color dia agak jernih plus ada rasa masam-masam sikit. Lepas je makan nasi arab nie, aku teringin plak nak makan tutti frutti. Ish nafsu tak nak kalah. Melantak je keje. Gemuk la hang macam nie ... sia-sia kot diet bagai. Sila salahkan diri sendiri sekali lagi. ermmmmm

Bagi aku okey jugaklah nasi arab kat sini. Rasa lebih kurang ngan Mr. Kabab Presint 15. Cuma tekak aku sedap lagi kat Presint 15 la walaupun kuantiti nasi dia lebih sedikit. 

Citer makan aje kan aku nie .... takpe aku ada 2-3 hari je nak makan mewah camnie. Pastu kembali ke atkins ... harap-harap teguhlah hati aku dengan atkins nie...hehehehe. Dah lama sangat terselam di laut dalam. 





CK : Makan sedap, bila berat naik ... nangis sendiri ;p


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!