Wednesday, November 13, 2013

BARU SEMBANG TAK NAK MAKAN NASI MALAM ...

Assalamualaikum ...


Morning!


Entry lepas aku baru je dok gebang bagai nasihatkan hasben tak yah makan nasi malam. Masak dinner simple-simple udah. Tup tup malam tadi dia request nak makan nasi plak untuk dinner. Adeeeh, kalau dia makan nasi, aku pun kena jugalah meneman dia makan sekali. Aiyoook ... gemukslah jawabnya. Baru je gebang bagai taknak makan malam dengan nasi. Sekali ... gebang je lebey!!

Selidik punya selidik, siang hasben lunch dengan chicken grill je. Tak kenyang katanya. Patutlah beriya sangat dia nak dinner dengan nasi. Isteri gigihlah masak. Sebelum tu pi pasar tani Putrajaya dulu. Beli sayur. Ikan semua dah ada dalam fridge. Sampai rumah dah 9.00pm, nak masak lagi. Letak je barang terus bersilat kat dapur. 10.00pm baru siap masak.

Aku masak simple je. Mula nak masak asam pedas ikan tenggiri, tapi hasben cakap memalam nie masak yang simple sudahlah. So, aku decide untuk masak sayur sawi goreng, ikan tenggiri goreng dan sambal telur pecah. Cuma weekend tu kenalah aku masa yang tak simple. Jenuhlah fikir menu nanti.


Amacam, best tak menu dinner untuk hasben aku? Simple tapi superb! xoxoxoxo .... poyo seorang isteri. Hasben aku memang suke giles babas dengan sambal telur pecah tu, cuma komengnye ... kuahnye sikit. Nanti nak kuah lebih. Hah, ingatkan tak sedap ke hape. Habis licin makan. Memandangkan aku adalah isteri yang comel cute dan cuba jadi isteri solehah, maka aku pun makan nasi same dengan hasben malam tadi. Isteri kan kena jadi peneman suami selalu!

Usah bicara soal diet meninggalkan nasi buat masa ini, entah bila aku akan kembali berdiet. Bila aku cakap kat hasben nak start balik atkins ... jawapanya adalah, "takyah nak diet sangat ... dah kahwin pun, makan ajelah". Dia tak kisah gemuks. Aku kisah kalau terlebih gemuk. Aku taknak bazir duwet beli baju baru. Rugi kot. 

Ini pun baru hari ketiga belas jadi isteri ... badan dah naik macam belon aku rasa. Hye ... letih camnie! Pasnie kena tarik perhatian hasben ke arah menu lain selain dari nasi pada malam hari. Kalau setiap malam makan bihun goreng pun hokeh gak ... menu pertama aku untuk hasben.

Bila bergelar isteri, bihun goreng nie la jadi menu pertama aku untuk hasben. Simple kan ... xoxoxoxo


Malam nie aku tak tahu hasben nak aku masak ape plak ... hu hu boleh tahan juga la tanggungjawab isteri. Dulu time bujang, kalau malas nak masak for dinner ... terus tarik selimut then tidoooor sampai pagi. Sekarang kalau buat perangai camnie, alamat makan kat mamak la hasben aku. Pastu dengan aku tumpang order sekali. Itu kalau bernasib baiklah, kalau nasib tak baik ... terbang pinggan mangkuk jadi UFO. ha ha ha.


Aku harap, aku dapat jadi isteri yang rajin dan tahu menjalankan tanggungjawab. Doa-doakan ye ;=)




CK : Doakan aku cepat2 jadi mommy!!

4 comments:

  1. bile ada suami..mcm saya pun kdg2x jd kecian x teman suami makan..hbs la diet ku..huhu

    ReplyDelete
  2. Hubby akak selalu kata tak yah masak sebab kami jumpa weekend jer dan macam2 hal berlaku bila weekend. Tapi, bila time2 dah sunyi sepi tengah malam, dia request juga makan. Kalau dah x der sangat, cekodok bawang cicah sos pun jadiiiik.

    ReplyDelete
  3. simple tapi nampak sedap sangat! ala, takpa kak. makan nasi tapi ambik sikit ja 1-2 senduk kecik. boleh kot..hee.

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!