Friday, November 29, 2013

CUTI NUZUL AL-QURAN BUAT KUALA LUMPUR, PUTRAJAYA DAN LABUAN BERMULA 2014

Assalamualaikum ...


Hari tu beriya up entry pasai jadual gaji, hari nie pasai cuti plak! Mula-mula plan duwet gaji, sekang plan cuti. Syiiok. Alhamdulillah, bermula tahun 2014 ... Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan akan dapat cuti umum sehari bagi Nuzul Al Quran. Suke mak!

Baru la boleh plan balik kampung. Aku nie asal hujung tahun je dah print calendar tahun baru yang dekat outlook tu untuk plan cuti. Dah siap label cuti umum bagai kat calendar tuh. Senang nak balik kampung yang jauh. Rindu mak ayah membuak-buak dah nie. Sejak dah kahwin rindu mak ayah makin melampau. Siang malam dok ingat. Nak-nak ayah aku pulak tak berapa nak sihat. Sian ayah, moga cepat sembuh ye. *doakan kesihatan ayah aku ye*




Sekarang nie dah bersuami, cuti kenalah plan dengan suami. Tak boleh nak syok sendiri seperti tahun sebelumnye. Tak boleh nak beli tiket flight secara online dengan membabi bute dah. Dulu, asal tiket flight murah tak kiralah MAS ke AA ke ... mesti aku booking untuk setahun. Adalah 3-4 kali trip. Selebihnye balik drive sendiri ... malas drive baru naik flight. Kadang harga ticket flight lagi murah dari kos aku drive! Cuma sekang nie AA dan macam tak best dah. Hidden caj dia sesuka hati mak nenek je. Hye .... MAS plak tak selalu nak buat promo. Ntah apa yang kedekut sangat pun tak tau. Kadang aku balik A.Staq naik MAS .... flight tak penuh pun. Apasalahnye ko buat promosi ticket murah. Takde ruginye pun! Lagi untung ada lah kalau ramai guna servis kooo ... kan kan kan!!


Harap orang2 MAS nie bacalah entry aku .... buat promosi tu!!! hikhoookhihoook .... hehehhehe




CK : Balik nak masak, hasben nak solat jumaat. Takleh berjimba lagi dah.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!