Monday, November 11, 2013

MINTA IZIN

Assalamualaikum ...



Hye sweety sweety .... amboi bukan main riang lagi sejak jadi isteri. Ada yang cakap muke aku berdouble seri dari sebelum kahwin. Yolar ar, nampak nau nak menipu ke nak membodek aku tuh. Tak laku kot kalau nak bodek bagai. Cumanye dah kahwin nie happy la sebab ada penenang jiwa. Ada sumber ilhamku. Ada tempat mengadu dan tempat nak golek-golek manja. 

Bezanya bila dah jadi isteri kat hasben, pi mana-mana konolah minta ijin aka izin. Jangan main suko hati je kau nak ke mana. Pernah lah dalam tempoh tak berapa hari nie aku sesuka hati je buat itu ini. Nampak sangat lupa diri yang aku dah jadi isteri orang. Dikebanyakan masa, aku lupa nak minta izin. Yelah, aku belum lagi serasi dalam kehidupan suami isteri sebenarnya. Baru sangat kot!

Bila aku ingat, terus aku akan sms tak pun call hasben minta izin. Walhal benda tu aku dah buat. Kadang bukan minta izin pun, just bagitahu je. Belum pun dia izin aku dah buat! Bagusnye isteri. Tapi nasib baiklah dia faham. Harap sampai hujung nyawalah. Cumanya kenalah sedikit tazkirah. Cair jugalah taik telinga dengar tazkirah hasben. Aku tak kisah. Dah biasa ... lagipun apa yang hasben cakap memang salah aku pun. 

Kadang aku set dating ngan kawan-kawan aku sesedap rasa. Terlupa yang aku dah jadi isteri orang. Bila tersedar tu, kenalah minta izin. Hasben dah izin baru aku pergi. Aku rasa amik masa jugalah perubahan hidup yang satu nie. Bukan senang nak jadi isteri solehah. Hasben aku cakap, kadang benda-benda kecik yang isteri careless dan pandang ringan boleh jadikan seseorang isteri itu derhaka pada suami. Perghhhh seram!!


Banyaklah buku aku nak kena khatam pasnie......bukan senang nak jadi isteri solehah! Kena banyak belajar nie.





CK : Takda dah nota hati ....


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!