Friday, November 22, 2013

BILA ISTERI TAK SIHAT

Assalamualaikum ...



Isteri tak sihat. Akulah tu! Before majlis perkahwinan aku ... dah kena warded. Lepas tu dapatlah MC dekat seminggu. Best la jugak dapat MC. Dok hospital aku minta keluar awal ... sebab nak rehat dengan mak ayah kat rumah. Dari sebelum kahwin, sampailah hari nie .... hari yang ke-21 menjadi isteri, kesihatan aku masih lagi tak berapa nak ok. 

Sabar ajelah. Orang cakap, orang lepas kahwin memang selalu demam. ha ha ha. Ini aku sebelum kahwin dah demam. Dah kahwin bertambah plak demam. Bila tak sihat nie, kesian plak dekat hasben. Bila balik kerja, nak masak pun tak rajin dah. Nak membeli je memanjang. Sedih juga bila aku hanya 3-4 kali je dapat masak kat hasben. 

Hari nie, hasben aku yang masak. 2 hari lepas pun hasben yang masak. Tapi menu simple ajelah. Malam, takdenyalah dia nak masak yg heavy. Dua-dua menu maggi. Kejap maggi sup ... kejap maggi kari. Alhamdulillah. Dia kata kurang-kurangnya aku dapat rehat. Okeh, thank you sayang! Dapat rehat dari masak ajelah, tapi keje-keje lain still aku yang buat. Cuma beban terkuranglah sket bila hasben membantu. Syukur, harap-harap keringanan tulang hasben membantu dalam apa jua keadaan sampai hujung nyawalah hendaknye.


Ni maggi kari yang hasben masak 2 hari lepas. Isteri tak sihat ... hasben mampu masak maggi ajelah. Lagipun barang dapur dan bahan mentah yg lain tak beli lagi. Kalau tak aku dah suruh dia masak kuewteow bandung. Bila aku tak sihat ... or penyakit M besar masih bolehlah harapkan hasben untuk masak. Lagipun, zaman bujang dia pun ... dia masak sendiri. Takdelah aku risau hasben tak makan nanti. Takdelah dia nak lepak mapley je manjang. hu hu hu


Maggi sup malam nie. Aku request nak letak daging burger goreng. Gigih hasben aku masak. Tak sihat, tapi nafsu makan macam orang sihat. Thanks hasben melayan karenah isteri mu yang macam-macam. Sayang hasben ketat-ketat. he he he

Masa aku sibuk dok type entry blog nie, hasben aku plak sibuk dok nyanyi kat pc. Hambooooi bukan main laie ar.



CK : Type entry malam tadi....pagi nie baru sempat nak publish.

4 comments:

  1. Selaku hantu megi..sy mmg terlioq tgk.hehe..cepak sihat ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hasben klu masak maggi lagi sedap dr wife masak....
      Semakin beransur sihat....

      Delete
  2. amboiii x sihat bleh update blog ehh..gi masak gi masak..heheheeee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Update blog terapi utk terus jadi sihat....hahahah hasben izin, wajib la update.....masak...hasben yg rela jd chef. syiokkkkk

      Delete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!