Thursday, November 28, 2013

JADUAL PEMBAYARAN GAJI BULANAN TAHUN 2014

Assalamualaikum....




Citer pasal gaji memang benda best yang ditunggu ramai. Korang macam aku tak? Time gaji ni lah syurga. he he he. Walaupun aku bukanlah spesies shopping lupa diri, tapi bila gaji tu bolehlah bermewah sikit. So, aku dengan sukacita persembahkan jadual pembayaran gaji bagi kakitangan awam untuk tahun 2014.

Tahun depan ... ala, dalam sebulan je lagi. Belum pun masuk 2014, jadual gaji dah keluar. Paling aku suka jadual gaji 2014 nie adalah ... gaji awal cuma 2 kali je. Aku paling tak suke kalau gaji awal. Biasanya Kerajaan akan awalkan gaji bila ada perayaan-perayaan utama kat Malaysia. Kadang rasa semput je nak sampai gaji bulan berikutnye. Yelah, nak manage duwet sendiri tak pandai sangat. Belanja je yang terlebih pandai.....hikhookhikkhoook....

Jadual gaji yang aku persembahkan dekat korang nie .... nanti bolehlah korang merancang perbelanjaan. Tapi jangan lupa menyimpan ye. Dinasihatkan agar korang menyimpan 10% daripada jumlah gaji yg korang dapat. Sebab kite tak tahu bilenye berlaku kecemasan..... ye dok?

Okeh selamat menelek jadual gaji ni dan selamat merancang kewangan anda dengan baik sekali!




CK: Dah berdua ... gaji suami, gaji aku jugak .... hak hak hak.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!