Tuesday, November 12, 2013

MACAM MANA JADI ISTERI?

Assalamualaikum ...



Hari nie hari yang kedoblas jadi isteri. Alhamdulillah. Baik-baik sahaja. Bersyukur sangat Allah swt menganugerahkan aku seorang suami yang penyayang tapi tegas sket la. Hasben aku ada sedikit pe'el suka bebel kat isteri dia yang kadang suka mengelamun. Perkara ini dia dah sedia maklum dari dulu lagi. So, bertabah ajelah wahai suami! xoxoxo

Bila baru menjadi isteri dan terlewat menjadi isteri berbanding kawan-kawan yang lain ... bila dorang call je, mesti tanya .... "macam mana jadi isteri??". Susah juga nak jawab tu ... sebab baru doblas hari kot. Makan pun masih lagi beli kat luar. Bukan taknak masak kat hasben, tapi memandangkan aku dok rumah hasben, so kelengkapan masaknya agak kurang. Kalau dok rumah aku memang dah memboyot perut hasben rasanya. ha ha ha. Kepoyoan di situ.

Malam tadi, hasben request nak makan maggi goreng yang aku dok tayang kat blog. Dia cakap untuk makan malam tak payah susah-susah nak masak nasi berlauk bagai. Leceh sebab dua-dua kerja. So, better masak yang simple sudah. Aku lagi suke! Sekaranglah suke ... esok-esok  tak tahulah. Cuma aku dah nasihatkan hasben, malam  tak yah la amek nasi. Bukan nak buat kerja berat sangat pun. Paling kuat dia nak kena sidai baju je. Nasihat dia sebenarnya lebih nak senangkan perut aku ... aku yang taknak makan nasi. Tapi idea asal memang dari hasben la. Nasihat tu aku ulang tayang supaya hasben tak lupa pada idea asal dia sebelum kahwin. ha ha ha .... baguih dak perangai isteri?? Aku bab peringat memang no. 1!

Sepanjang doblas hari menjadi isteri nie .... mestilah terlalu banyak kekurangan dan aku masih lagi dalam proses belajar menjadi isteri yang baik. In Shaa Allah. Doakan aku ye. Doakan aku juga cepatlah jadi mommy. Hari-hari minta maaf kat hasben, minta redha dengan apa-apa je yang aku buat. Yang baik la. Suami, isteri memang poyo sket. ha ha ha. Bertabah yek suami dengan isteri mu ini! Poyo sejak dulu. 

Sejak jadi isteri .... aku tak sabar nak tunggu 5.30 petang. Tak sabar nak tunggu hari Jumaat, sebab esok tu kan cuti Sabtu Ahad! ha ha ha sebab nak dok dengan hasben je. Aku cerita kat hasben aku, dia gelak je. Dalam garang-garang pandai juga dia senyum. xoxoxoxo


Okeylah nak cau cin cau. Nak pi Pasar Tani Putrajaya....nak sopping barang basah untuk masak kat hasben malam nie. Sukeeeeeeeeeeeeee ;-)






CK : Gigih cari lokasi nak honeymoon dalam Mesia neh.....weh, mana best??


3 comments:

  1. mcm seronok je jdi isteri kan?
    macam la ..tapi xtau la mcm mne the real situation .
    dapat suami yg memahami tu best.
    nk g hanimun ye? pegi tempat laut la..bes...nyaman je .
    tapi skank musim hujan tak brapa best
    hold dulu la smpai tahun depan ..hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, seronok. Ada penenang jiwa.
      Suami kan anugerah Allah swt ....

      Itulah ingat nak honeymoon kat pulau....tp tunggu cuaca baik dulu

      Delete
  2. akak duk mana skang?? best kan jd wife ni.. hikhik.. moga akak cpt ikut jejak langkah sy jd mommy.. :)


    sy ni haaaa xhanimun lg kak.. zaidi kata tggu baby kuar.. hahahaha

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!