Monday, February 17, 2014

TAKNAK MAKAN NASI?

Assalamualaikum ...


Malam tadi, suami aku taknak makan nasi. Dia dah cakap, kalau boleh nak elak makan nasi malam. Bila dengar cam rasa senang je kan taknak makan nasi. So tak perlu susah payah nak masak. Tapi hakikatnya lagi pening nak masak menu apa kat suami. Takkan nak masak menu main campak-campak asal jadi macam zaman bujang sebelum ni, ish tak senonoh sangat. Sesekali bolehlah menu main campak, kalau selalu sangat dok campak kang aku plak tercampak. Kes naya hokeh! ngeh ngeh ngeh.

Suami aku ni senang je, bila dia cakap taknak makan nasi, dia akan keluarkan ayat camni, "sayang fikirlah nak masak apa, hubby tak kisah ... tapi janganlah menu pelik2 pulak!". Menu pelik yang suami maksudkan mungkin menu main campak kot aku rasa. Agaknyelahkan ....

Memandangkan suami dah suarakan taknak makan nasi, maka malam tadi aku buat cucur ikan bilis cicah kuah sardin. Ini memang antara peberet dia. Sepinggan hadap dia sorang pun boleh habis, takda hal. 


 Aku ni setakat masak kampung yang biasa-biasa tu bolehlah, kalau nak suruh buat western food aku kena belajar lagi dan lagi. Kalau dah taknak makan nasi, western food adalah jawapannya. Belajarlah kau jadi omputih sekejap. Aku sebenarnya bersyukur bila suami cakap taknak makan nasi, sebab isteri dia ini pun tak berapa sangat nak makan nasi dari sebelum bujang. Nak-nak badan aku dah memberat semacam. Lengan pun dah nak sama saiz dengan betis, so diet adalah amat penting di waktu ini. Aku terasa macam almari baju bergerak sudah!

Ada yang cakap aku ni memberat sebab sekarang dah happy berdua. Makan bertoman sentiasa. Alasan cukup tak logik nak kasi aku. Sebelum aku makan bertoman siang malam pagi potang, 2 tahun lepas berat aku 65kg tau. Hidup aku time tu happy juga. Lepas tu aku diet sampai dapat 54kg. Kenaikan berat badan aku takde kaitan sangat dengan makan bertoman ko apo? Ini punconya den dah stop plan diet. Takyahlah ekau nak lotak ayat sindir kek den ni haaa. Den tahu la ekau tu kahwin awal sangat dari den, so tak perlulah nak menyindir begitu. Menyampah.

Nak cerita pasal tak makan nasi, tapi melalut ke lain sudah. Apalah aku neh .... haish, nak tulis entry pun takleh harap, ayat takde kesinambungan manjang. Pasrahlah korang baca entry aku ye. He he he




p/s : Apsal manusia suke sangat nak menyakitkan hati manusia lain dengan ayat-ayat sindir, rasa nak lempang pun ada. Geram!

1 comment:

  1. Hi hi ..layan sikit lagi jadi ngumpat la yo... aii..sambal sardin feberet laki i gak..

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!