Saturday, February 15, 2014

TENGKU ADAM

Assalamualaikum ....



Drama Ariana Rose dah pun tamat. Mesti semua pulun layan drama tu sebelum ni. Aku dan suami je jarang sangat nak layan. Dah nak last episode barulah terhegeh-hegeh suami isteri melayan Ariana Rose. Hati isteri tengok Tengku Adam @ Keith Foo, "amboi hensemnye ...". Tak boleh cakap kuat-kuat nanti suami jeles. kikiki. Mesti dia akan cakap, "eh, bukan hubby lagi hensem dari pelakon nie kan .... ha ha ha ha!". Of course la suami hensem di mata dan hati isteri!

Last episode hari Khamis, suami aku pun layan sama. Aku layan episode last tu sambil curi curi pandang cara suami aku tengok cerita tu. Perghhh ... macam hayati bebenor. Nak-nak part dah nak habis tu, masa Ariana melarikan diri dari Tengku Adam then Tengku Adam terserempak isteri dia dengan Sam. Aku tengok feeling suami aku lain macam je. Bila part Ariana pergi dekat Tengku Adam nak minta maaf bagai, tup tup suami aku hulur tangan pelan-pelan then genggam tangan aku. ha ha ha. Pastu pandang aku senyum-senyum. Hye suami, ada perasaan menjiwai drama melayu juga awak rupanya. Nak gelak pun ada, tapi taknaklah spoilkan mood suami sendirik kan.

Aku dan suami tak follow cerita tu dari awal. Part-part tengah jalan baru kami layan. Suami aku macam suke je drama tu. Dia cakap best juga. Selalunya takdalah sangat dia nak layan drama cintan cintun ni. Lagi satu sebab drama Melayu ni jalan cerita lebih kurang je pun cuma pelakon je lain-lain katanya. Yang menjadikan dia tak berapa gemar sangat drama Melayu nie, sebab banyak berkisarkan sifat dengki, busuk hati, pecah belah, mengumpat .... ermmmm realiti kehidupan sebenar. Realitikan?

Tadi godek-godek kat google baru tahu, bahawa Tengku Adam yang dibawa watak oleh Keith Foo tu orang Nogori Sembilan, kek Bahau. Padanlah .... satu nogori dongan suami den. Padan suami den suko bonar nengok aih. Aku ingat dia pelakon Indonesia. Ish silap banyak, rupanya orang Malaysia. Cuma Keith Foo ni banyak berlakon kat Indonesia. Padanlah muka pun dah ada gaya orang-orang sana.


Terus teringat time sanding aku dan suami haritu ... macam nak berlakon naik pelamin sanding sekali lagi jek!

*wiiwiiiit*

Tengok gambar kahwin Tengku Adam dengan Ariana, terus terimbas sanding haritu. Macam nak pi sewa baju pengantin sekali lagi jek. Sanding sekali lagi. Kalau cakap ngan suami mesti dia cakap isteri buang tebiat. Perempuankan memang macam tu, suka sangat feel pelik-pelik. Kesian! ngeh ngeh ngeh.

Dengan berakhirnya episode Ariana Rose ni, tak perlulah tergopoh gapah balik office cepat. Tak perlulah nak tunggu 8.00pm baru nak masak. he he he. Teruk betul penangan Ariana Rose nie. Jangan layan drama sampai tinggal solat Maghrib sudahlah ye. Not good. TV3 pun satu, macam takde time lain nak slotkan drama dia. Time orang solat Maghrib juga dia nak letak drama. Ish, lagha lagha .... apapun kita ni sebagai muslim kenalah bijak, solat dulu baru sambung tengok drama. Tak gitu, anak-anak? Masak takpa, kemudian-kemudian boleh masak .... sebab suami pun layan drama juga, so ambil kesempatan di situ. Bijak tak isteri?? keh keh keh....





p/s : Aku bukan kaki layan drama bersiri sangat .... selalunya last2 baru nak layan. hu hu hu


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!