Friday, July 26, 2013

IFTAR DI UMAI CAFE | THE LAKE GARDEN CAFE PRESINT 2 PUTRAJAYA

Assalamualaikum ...



Semalam aku and the gang berbuka puasa di Umai Cafe, The Lake Garden Cafe Presint 2, Putrajaya. Lokasi di Monumen Alaf Baru. Dekat area Masjid Besi. Kot-kotlah korang tak tahukan. So, aku detailkanlah sket. Harap korang berjumpalah lokasi ini untuk mencuba buffet Ramadan dekat Umai Cafe. Harga buffet dengan menu yang ditawarkan bagi aku adalah sangat berbaloi .... baloi! Cuma RM39.00 per person untuk dewasa. Dan kanak-kanak cuma RM19.00. Murah juga!

Rasanya inilah kali kedua aku berbuka puasa buffet dengan Umai Cafe. Pertama kali tahun lepas dengan kawan si teman, tahun nie berbuka puasa dengan geng-geng sendirik plak. Menu kat sini boleh tahan banyak juga. Dan boleh tahan sedap! Ada menu yang super sedap bagi aku ... kambing panggang dengan lempeng cicah sambal bilis. Perghhh .... 

Antara menu semalam ... kepak ayam goreng (yang nie tak berapa best sebab ayam dia tak garing digoreng dan ada sket darah ... oh, tidak!), kambing bakar, ayam masak merah, kerang rebus, ikan bakar, udang goreng kunyit (udang dia fresh dan besau!), ayam black pepper, kangkung goreng belacan yang sedap sangat, kailan ikan masin, sotong masak lomak cili api, kuewteow goreng yang bersepah dengan udang dan ayam, mee goreng, laksa, mee kari ..... pastu kuih plak ada jejemput udang super sedap, lempeng double sedap, roti jala, kek batik, agar-agar lumut ... bla bla bla .... ada lagi la, aku dah tak hengat apa dia jenis menu yang di bagi.


Kambing bakarlah paling laris, sampai abang nie tak menang tangan membakar ... sian dia. Sayur mayur dia yang fresh dan sedap. Cukup rasalah walaupun puasa. Ke tukang masak dia dah try dulu nie ... he he he


Kami pergi dalam lebih kurang dekat 10 orang jugalah. Ini antara menu yang diambil. Makan tak hengat dunia. Yang tak bestnye cuma kepak ayam tu aje. Goreng tak berapa nak masak. Lain-lain sumer okeh! Berbaloi dengan duwet yang dibayar itu.


Antara kuih muih yang dihidangkan. Aku tak sempat makan kuih lain selain daripada cucur udang dan lempeng yang super sedap tuh! Actually, Umai Cafe nie memang antara port aku dan geng lepak untuk minum petang lepas waktu kerja. Selalu la makan cekodok, lempeng ngan jejemput .... memang sedap sangat bagi tekak aku lah ;=)


My lempeng sedap sangat ... bukan lempang ye!


Tak terliur ke tengok lauk pauk camnie? Rugi plak kalau tak rasa semua ... so, amek la sorang sket. Janji rasa. Kalau buffet camnie, takleh makan sesungguh hati sangat. Kang tak dapat merasa semua menu. So, amek sket-sket je tapi pelbagai menu. Baru pueh hati jaaaah oiiii!!


Okeh, habis makan balik lah ... tengok Masjid Besi yang cantik. Bersinar dengan cahaya lampunya. Lately kalau pi Masjid Besi tak tahu nape rasa panas. Tak berangin. Awal puasa aritu nyaman dok kat Masjid Besi. Angin sepoi-sepoi bahasa menghinggap di tubuh kecik ini ... chewaaaah!

Korang yang rasa nak try buffet Ramadan kat Umai Cafe bolehlah book dulu ye ... try lah mana tahu sedap kat tekak korang. Bagi tekak aku dan geng, memang semua okeh. Kalau tak okey, kitaorang akan cakap tak okeylah.

Kalau nak booking boleh call dengan Encik Amir di talian 013-606 7710. Anak tauke Umai Cafe rasanya dia nie. 


Selamat menerai buffet Ramadan! Jangan bazir ye makan ... nanti jadi kawan syaitan. he he he.





CK : Semalam makan memang kenyang tak hengat. Balik je terus tidur! Pengsan ...

3 comments:

  1. arghh!!!!akakkkkk..sedapnyaaaaaa...dah lama tak makan makanan mlysia yg sdp2 mcm tu..arghhhh..>_<

    ReplyDelete
  2. betul ke sedap ni?nampak macam best,sok nak try iftar dekat sini la gitu,hehe..selamat berpuasa!

    ReplyDelete
  3. betul ke sedap ni?nampak macam best,sok nak try iftar dekat sini la gitu,hehe..selamat berpuasa!

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!