Wednesday, July 10, 2013

HARI PERTAMA BERBUKA PUASA

Assalamualaikum ....




Alhamdulillah...aku selamat menyempurnakan ibadah puasa untuk hari ini. Selamat menjamu selera semasa berbuka puasa tadi walaupun menu biasa-biasa sahaja. Selamat mengisi kekosongan perut walaupun bukan ditemani mak ayah ;(! Kalau kat kampung nie mesti makan sedap-sedap. Tambah-tambah menu yang mak masak .... rindunye dengan moi yang mak masak. Murtabak yang mak buat sedap sbb banyak daging .... karipap air tangan mak adalah yang terbaik kat dunia nie. Bukan penuh dengan kentang je ... tapi sarat juga dengan daging! Rindu mak ...soobss soobss ... walaupun aku  baru je 2 hari lepas jumpa mak ayah aku. Tapi bila kedatangan Ramadan semua tu tak sama. Rasa rindu yang sangat sarat!! *jap nak kesat air mata*

Tadi masa berbuka aku cuma beli ayam khabsah ... dan beberapa jenis kuih. Kongsi dengan kawan-kawan. Lepas berbuka, siolat maghrib dan terus sambung kerja. Nampak gayanya aku kena usahakan buat solat tarawih kat rumah ... 




Ini bukan air yang aku minum tadi ye .... aku kurang minum ais. Tambah-tambah bulan puasa nie. Kuranglah nak pekena minuman berais. Tak elok utk tubuh badan kata mak aku .... Sebenarnya bulan puasa nie nampak teh o ais macam dalam gambar tu dah nampak sedap. Kalau bulan tak puasa, pandang pun idak aku rasa. kan kan kan??


Kejap lagi aku nak sambung kerja dan sepanjang Ramadan ini, office akan jadi syurgaku untuk sementara waktu. hye office! Tak dapatlah aku  nak berbuka kat rumah .... tapi harap-harap aku dapatlah berbuka dengan family encik teman nanti. Dan juga dengan geng2 aku. Paling penting, aku nak balik kampung awal masa Ramadan nanti .... he he he ....nak berpuasa dan berbuka puasa dengan mak ayah!! Tak sabarnye ....



Korang berbuka puasa ngn menu apa tadi?? Mesti bestkan ..... nak-nak berbuka puasa dengan family!!







CK : Tahun ni berpuasa dengan status yang berbeza dari tahun sebelumnya ;)

2 comments:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!