Monday, March 3, 2014

GEMUK

Assalamualaikum ...


Tajuk yang agak tak boleh blah. Sekarang ni sesapa saja yang jumpa aku akan cakap aku gemuk. Ok, aku tahu aku gemuk tapi aku tak faham kenapa kau pula merasai beratnya. Aku ok, maka kau juga harus ok. Tak perlu cakap banyak-banyak kali pun sebenarnya, memang aku tahu pun berat aku dah naik. Kain baju, seluar semua dan sendat, padat dan ketat! Salah siapa tu? Perlu beli pakaian baru atau diet? Pilihan di hati sendiri! ngeh ngeh ngeh

1 Mac lalu, genap 4 bulan aku menjadi isteri. Maksudnya, bulan ni dah bulan ke-5 dah jadu isteri .... hoyeeeee. Alhamdulillah, syukur sangat. Hati pun senang. Jiwa pun tenang. Rahmat Allah tu. Cuma belum rezeki lagi untuk bergelar ibu. Tengah usaha tangga kejayaan >**<

Ramai yang perasan akan perbezaan kegemukkan aku. Makin gemuk. Siap ada spare tyre lagi. Alahai, redha ajelah. Dan aku sendiri mulai rimas dengan kegemukan sendiri. Tau kenapa? Kaki aku menjadi sakit, lutut jadi tak kuat ... kaki aku tak mampu menampung berat badan sedia ada. Bayangkanlah, kalau dulu masa tunang, berat baru 55kg, sekarang dah terlebih dari itu. Mana tak sakit kakinye. Memang sakitlah.

Aku tak salahkan sesiapa termasuklah hasben sendiri. Kadang aku rasa badan aku dah nak sesaiz badan hasben dah. Dan kerana terasa gemuknya badan, maka bermula Mac ... aku pelan-pelan akan kembali kepada atkins. Doakan aku menjadi kuat seperti sebelum ini. Nak balik berat 55kg tu. Nak berjalan dengan laju, nak solat dengan mudah, nak berdiri dengan hebat ... bak kata semua naklah! Okeh, tamak ada disitu kalau semua kau nak!!

Moga berhasillah usaha aku. Esok start jalan kaki .....




p/s : bertindak sebelum menjadi parah!

3 comments:

  1. kan?/kita tak rasa apa pun..orang lain je sibuk,...macam berkongsi perut dengan depa pulak..hahahah

    ReplyDelete
  2. TAHNIAH...Selamat Pengantin Baru... :)

    Bila dah gemuk kita girl ni sudah pasti risau kan..
    http://www.chatchantek.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. InshaaAlah berhasil cik rann.. Asalkan ikut cara diet atkins tu betul2.. (:

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!