Tuesday, January 6, 2015

CPUV TAHUN 2015. TERIMA KASIH NUFFNANG KESAYANGANKU

Assalamualaikum ...


Alhamdulillah, baru 6 hari menjejak kaki ke tahun 2015, Mr. Nuffnang dah bagi aku CPUV dari RHB Travel Around The World dan Hotlink OhhSome Street. Sejak aku cashout simpanan Nuff aku bulan April 2014, aku dah tak pernah kering CPUV lagi. Malah makin bercambah-cambah rezeki berblog aku. Terima kasih Ya-Allah. Terus rasa seronok dan bersemangat nak blogging. Walaupun aku tahu, mood aku blogging memang turun naik macam roller coaster tu. Nak-nak time mengandung nie. Ada masanya nak muntah tengok blog. Sorry sangat blog kesayangan ku!


Bila hari ini Nuffnang campakkan CPUV, eh ... meriahnye la pulak. Sekarang nie ada lebih kurang 16 CPUV yang sedang on going dengan gembira kat blog aku. Ada yang earning kencang dan ada juga yang biasa-biasa. Takpelah, janji earning dia bergerak dan meningkat sepanjang masa. Ini yang buat mommy to be bertambah gembira. Hip hip horeeeeey! Income blog aku takdelah kencang macam orang lain. Biasanya aku tunggu simpanan sampai 2-3 ratus baru aku cashout. Dalam bulan April setiap tahun aku akan cashout sebab nak menampung bayar insurans kereta aku tu. Sejak aku aktif dengan nuffnang nie, segala simpanan nuffnang memang aku buat bayar insurans kereta je. Kalau terkurang aku top up la duit gaji sikit. Kiranya berbaloi juga aku blogging. Sejujurnya blog ni berjasa untuk aku. Sebab tu kadang tak berani buat cerita bukan-bukan. Nak bergossip liar pun tak berani sangat. Biarlah income yang aku dapat nie 'clean', paham tak maksud aku? Buat-buat pahamlah ye.

Aku seronok tengok blogger lain yang boleh sedut income nuffnang beratus tetiap bulan, malah ada yang beribu riban. Alhamdulillah, rezeki korang. Tak macam aku, nak kumpul seratus pun amek masa 5-6 bulan. Nampak sangat blogger sepi sangat. wakakakaka. Aku tak reti nak main teknik SEO blog untuk naikkan traffic. Menulis main hentam je. Sebab tu kalau korang perasan entry aku lebih kepada cerita makanan. Tempat makan best, resepi yang aku masak ... heh, kadang ada juga yang bosan. So, aku sasarkan pada mereka yang jenis kaki makan ajelah. Ada masanya hati ni teringin sangat nak belajar ilmu blogging sambil jana income. Memang ada masanya niat nak jadikan blog ni sebagai sumber pendapatan sampingan. Ngadap je pc, taip sikit-sikit itu ini .... mencanak ko punya earning nuffnang. Sapa tak sukakan? Mestilah suka ... ye dak?

Untuk jadikan blog sebagai sumber pendapatan sampingan, aku letak azamlah dulu. Manatau tetiba usaha aku untuk blog terlebihkan, bolehlah jadi pemes macam Hanis Zalikha .... eh, glemer plak si Hanis nie 2-3 menjakkan. Sejak-sejak naik stage gegar vaganza. ekekekeke. Idaklah sampai ke tahap tu. Tapi kalau boleh, apa salahnye kan kan kan......mimpikan bintang di langit tinggi nampaknya aku nie. wakakakakaka....

#rezeki tu Allah swt yang bagi, siapa usaha lebih dapatlah lebih. kan kan kan





p/s : makin lama makin seronok blogging. nak-nak hasben bagi green lite. rasa gumbira tak terhingga. 


1 comment:

  1. Salam puan rann, tahniah..

    Hepy blogging selau..")

    Murah rezeki baby..")

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!