Thursday, January 29, 2015

LUNCH DI D'PATIN MZ CAFE, KOMPLEKS SUKAN FUTSAL, PRESINT 18 PUTRAJAYA

Assalamualaikum ...



Cerita 2-3 minggu lepas. Agak basi la sikit. Tapi boleh je nak up sebagai entry. Blog aku kan, so sesuka hati je nak up cerita tu fresh ke basi ke. he he he. Lantak le. Orang busykan, dah tu gambar berfolder banyaknya. Amek gambar rajin bebenor. Edit gambar malas nak mam***!! Itu yang jadi sesetengah entry cerita lama baru nak up. Korang tak kisahkan? he he he. Aku ni kalau bab update blog, memang tak pernah sistematik. Langsung tak ikut turutan. Ikut sedap rasa je. Tapi aku tengok sesetengah blogger tu, cerita semua fresh kau. Memang segar dari ladang. Pergi makan kat mana pun, jam-jam tu update. Join event apapun, jam-jam tu juga update. Perghhh memang rajin. Aku salute sangat blogger camnie. Sebab menghidangkan cerita fresh korang kat pembaca! Goooood! Jangan tiru cam aku, blogger sukahati namanye! he he he. 

Disebabkan nama pun blogger sukahati, so pergi lunch dekat D'Patin MZ Cafe kat Kompleks Sukan Futsal, Presint 18, Putrajaya dah 2-3 minggu, baru hari ini aku update. hiks hiks hiks. Bolehlahkan? Actually, D'Patin nie lokasi makan baru di Putrajaya yang baru jugalah dibuka. Rasanya takdelah sampai 6 bulan kot. Dah lama aku dengar-dengar cerita pasal lokasi makan nie, cuma belum kesempatan. So, ada satu hari tu ... hasben tanya nak makan kat mana, terus teringat akan D'Patin. Walhal boss aku yang cerita pasal cafe nie. Dia kata sedap jugalah, rege makanan pun ok la juga. Walhal hari yang aku pi D'Patin tu sebenarnya aku dah ajak hasben pi lunch dekat PICC. Cancel nak gi PICC terus pi D'Patin. Siap ajak budak opis join sekali. 

Total makan semua menu kat atas ni termasuk air RM34.00. Okeh la murah juga. Ikan patin 2 ketulkan. 
Dekat D'Patin nie, menunya adalah lauk-pauk kampung. Bermacam jenis. Masa aku sampai untuk lunch tu punyalah ramai orang. Nasib baik ada tempat duduk. Niat aku cuma nak makan ikan patin masak tempoyak je. Menu-menu lain malas la nak pandang sangat. Beratur punya beratur sampai turn aku, masak tempoyak patin dah habis. Aisey ... frust sekejap. Pusing amek sayur lain, ingat nak cari lauk lain dah, sekali tengok dorang top up ikan patin tu. Terus rasa gumbira balik. Kalau tak, kempunan aku. hehehehe

Masak patin tempoyak dia sedap. Ikan tak berbau. Aku ni kalau makan ikan sungai, asal berbau macam hanyir atau macam bau-bau tanah ... memang tak makan la. Awal-awal lagi dah bye-bye. If tak takda bau, masak pun kena pada tekak memang pulun habis aku makan. 

Dah ada port baru untuk lunch di Putrajaya nie, bolehlah korang cuba. Mana tau kot kena pada citarasa tekak korangkan? Ajak kengkawan sekali terjah ...


p/s : Lately selera makan aku dah kurang. Susah nak dapat makanan yang kena dengan tekak sendiri. Last-last ikan bilis goreng juga yang aku rasa sedap manjang. hiks hiks hiks.

1 comment:

  1. assalamualaikum sis..
    lama tak singgah sini..

    opppss menu2 itu nampak sedap sangat lagi2 ikan patin ;)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!