Monday, January 5, 2015

KONSERT AKHIR GEGAR VAGANZA, LAMARAN HAIRUL DAN HANIS ZALIKHA, HANEZ SURAYA BERTUNANG. PANAS!

Assalamualaikum ...


Malam tadi, walaupun penat baru balik dari kampung hasben, gigih juga nak layan Konsert Akhir Gegar Vaganza. Nak tahu juga otai mana yang menang malam tadi. Tapi aku takdelah layan konsert ni dari awal. Kul 10pm baru on tv. Sebelum tu aku bantai tido. Penat tunggu hasben aku yang pergi basuh kete. Balik dr kampung terus dia pergi basuh kete. Aku dia hantar kat rumah sebab dah tahu badan aku sekarang nie lemah sikit. Kuatlah semangat aku sampai bersalin nanti. Korang tau, kadang bila sakit meleleh airmata neh, nak-nak baby soleh solehah aku gerak kuat ... lagi terasa macam oooucccchhhh! Mommy sabar je tau.

Hasben balik 10pm sebab carwash banyak yang penuh katanya. Dari Desa Pinggiran Putra sampai ke Dengkil cari carwash. Lepas tu, aku order je menu dari kedai. Mood tak larat nak masak dah. Aku order nasi goreng kampung. Hasben balik, makan sama pastu baru layan konsert gegar. Hasben plak 24jam tak tido, sambil layan konsert dia ngadu dah ngantuk sangat.  Bertambah ngantuk dia bilamana dalam konsert gegar tu, ada plak adegan kisah benar. Lamaran si pelakon Hairul Azreen melamar blogger dan pelakon baru, Hanis Zalikha secara live. Satu Malaya tahu kot lamaran tu. Ermmmm ... nampak memang romantik habis. Aku rasa adik-adik yang gegil-gegirl nie mesti idam lelaki Malaya macam nie. Lamar cam omputih.  Menitis airmata kot! Hanis Zalikha pun jadi malu-malu dah atas stage gegar vaganza tu.

Cuma pendapat peribadi aku, nak merisik, melamar ke nak bertunang ke ...baik silence kan dulu. Memang perkara nie baik sangat. Proses mengumpul batu-bata, simen dan sebagainya untuk membina masjid. Perkara baikkan. Cuma dianjurkan dalam Islam sebaiknya dirahsiakan terlebih dahulu. Biar kaum keluarga terdekat sahaja yang mengetahui. Bukan apa, kita nie manusia ... merancang, selebihnya Allah swt yang menentukan. Bukan berfikir perkara yang tak baik disebaliknya, tapi ingin menjaga maruah wanita berkenaan sekiranya sesuatu yang tidak menyenangkan berlaku di kemudian hari. Tengok, betapa hebatnya Islam dalam menjaga maruah hambanya bernama wanita. Tapi aku tahu, masing-masing ada pendapat sendiri. Aku taknak ulas lebih tentang perkara ini, sebab aku sendiri pun jahil. Pendapat sikit-sikit bolehlah.

Walau apapun, aku mendoakan Hairul Azreen dan Hanis Zalikha cepat-cepat nikah. Moga kekal bahagia hingga ke jannah Allah. Dah nikah nanti kenalah war-warkan. Itu sebaiknya. Bagi mengelak prasangka buruk orang lainkan. Aku ingat lagi, masa bertunang dulu, hasben aku dah mention jangan war-warkan pertunangan kami. Buat majlis pun simple je. Yang tahu cuma family kedua belah pihak. Dan bff aku si June tu. Even kawan baik sebantal sekatil masa kat college dulu pun aku tak bagi tahu. Nasib baik dorang nie memahami. Sebulan sebelum majlis nikah barulah aku sibuk minta address dorang untuk hantar kad kahwin. Apalagi memasing menjadi tertanya-tanya, “pandainye ko berahsiakan ....!”.  Takpelah, yang penting majis nikah kahwin aku jemput. Bertunang tu biarlah keluarga sahaja yang tahu. Sebaiknya macam tu la.

Korang janganlah plak cakap, “ala ko tu bukan public figure .... Hanis tu retis kot!”. Public figure atau tidak, itu bukan persoalan. Islam tetap Islam. Tak kiralah apa status kita sekalipun. Okeylah stop pasal Hanis and Hairul. Aku harap dorang cepat nikah. Aku follow Hanis nie dari sebelum dia jadi pelakon lagi. Lemah lembut betul aku tengok orangnye. Tak sangka dan tak tahu plak Hanis ni bercinta dengan Hairul. Tergezut! Ada lagi yang buat aku terkejut, bilamana Hanez Suraya  bertunang dengan Romie. Eh, aku rasa baru je baca news pasal Hanez yang nak lupakan kisah dia dengan Romie. Lepas gossip dia dengan Romie tersebar luas, dia dah kurang dapat tawaran berlakon. Perasan tak dia menyepi dari berlakon dekat setahun juga rasanya. Dan aku juga baru terbaca, Romie baru sah berpisah dengan isterinya beberapa minggu lepas. Tup-tup bertunang dengan Hanez Suraya. Persiapan bertunang dibuat dalam masa 4 hari. Okeh, mungkin jodoh dorang kuat. Fikir yang baik-baik ajelah. Hasben aku yang terlebih terkejut bila tau Hanez tu orang Seremban. Ha ha ha ha. Walaupun macam-macam orang kutuk Hanez ... perampas la itu la ini la. Kalau dah Romie tu jodoh dia, korang nak buat apakan?

Stoplah pasal retis nie. Tergossip plak mak yong nie. Ha ha ha ha

Dah tak tercerita pasal Konsert Gegar nie....hehehehe. Dok cerita pasal lamaran kisah benar plak. Aku pun tak follow konsert gegar ni sampai habis. Ngantuk sangat. Sapa yang menang aku rujuk kat FB je. Katanya, Ayai Ilusi jadi juara. Menang RM100,000.00! Bestnye!!!! Suara Ayai pun best giler masa bawa lagu Aku Kaya. Teruja aku dengan suara dia. Tempat kedua Haleeda. Suara Haleeda pun meletops! Aku suka dan mulanya aku ingat dia yang akan jadi juara. He he he. Tempat ketiga Mamat Exist. Keempat Rahmat Mega. Kelima Ifa Raziah dan Keenam Fazli Zainal. Tahniah la pada semua. Susunan kemenangan bagi aku memang memuaskan hati. Patut menang pun!



[sumber gambar dari BHonline]


3 cerita dirangkul dalam 1 entry. Senang hati. Takyah nak buat entry bebanyak. Kumpul dalam satu entry ajelah senang. Ha ha ha. Nampak nau pemalas update blog skang nie. Lepas nie aku dah bersalin, maka tertinggallah kejap blog kesayangan nie seketika. Kalau rajin aku akan siapkan autopublish entry, supaya korang tak lupa kat aku. Kah kah kah!! Sukahati je kan nak suruh orang ingat aku lebey-lebey. Ngada tau!!




p/s : Mendoakan kebahagiaan orang lain itu lebih baik. Sapelah kita nak menghukum kan. Allah Maha Mengetahui.

1 comment:

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!