Wednesday, April 21, 2010

Anak


saya mmg tidak pernah bernikah. senang ckp belum kahwin. atau mmg bujang. tapi tipulah kalau saya cakap saya tak pernah punya rasa utk punya baby. anak sendiri. saya suka baby. sangat suka. tapi saya tak tunjuk yg saya suka. sbb saya takut saya jadi tertekan. maklumlah kalau kawan-kawan lain yg sebaya saya koman-koman dah 2-3 org anak.

saya lebih suka relaks. buat tak tahu. dan malas nk ambil tahu. cuma akhir-akhir ini rasa suka dan sayang saya pada baby teramat sangat. saya suka tgk baby. ehem-ehem....rasa yg tidak boleh ditipu2. rasa sayu hati ini bila tgk ibu2 dukung baby. suka sangat. rasa mcm best saje.

pernah menyuarakan hasrat pada bonda utk ambil anak angkat. tapi tidak mendapat restu. alasan bonda, saya masih muda dan masih mampu melahirkan zuriat sendiri...cuma masa saya belum sampai. saya perlu sabar. kalau org lain yg menginjak usia 30-an dan masih belum kahwin, mesti dah risau sbb dah dapat label andartu--andalusia--dan bagai2 lagi. tapi saya? peduli apa korang nk label apapun. kalau saya susah korang bg saya makan ke? tentu tak kan. jadi sehingga hari ini saya percaya Allah dah tentukan pasangan masing2 utk setiap hambaNYA.

Apa yang penting PERCAYA PADA JODOH! Kita nie manusia, jadi kita tak boleh ada semua. walaupun kita tak ada apa yg org lain ada, tak bermakna kita tak gembira dan bahagia. Bahagia itu terletak dalam diri sendiri...manakala pasangan/teman hidup itu cuma penambah kepada kebahagiaan.

Ciptalah bahagia utk diri sendiri dan insan yg kita sayang. Hargailah apa yg kita miliki sebelum ia hilang dan terbang dr pandangan.....


p/s : Masanya akan sampai jua....

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen di sini ... Terima kasih ;=)

MAKLUMAN : Jangan Tinggalkan Komen Berbentuk URL Link. Komen Berbentuk URL Link Akan Di Delete Bagi Mengelak Blog Ini Dianggap Sebagai "BLOG SPAM" Oleh Pihak Google!